دیدنی های سنگاپور

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سنگاپور از لوکس‌ترین و زیباترین کشورهای آسیایی است که امکانات تفریحی و گردشگری کم‌نظیر آن، شهرت جهانی دارد.
دیدنی های سنگاپور

هرچند که سنگاپور شکوه خاصی از ثروت و دارایی را به‌ نمایش می‌گذارد، اما این کشور را مقصدی ورای مراکز خرید گران‌قیمت، هتل‌های لوکس و رستوران‌های درجه‌یک ببینید. بدون شک گشت و گذار در سنگاپور و آشنایی با تاریخ جذاب و محله‌های قومی متنوع، آن روی سکه را نیز به شما نشان خواهد داد. با دیدنی های سنگاپور در مجله دلتا آشنا شوید.

جزیره‌ گرانیت

اگر دوست دارید بدانید سنگاپور پیش از آنکه این‌ همه زرق‌ و برق پیدا کند و پر از آسمان‌خراش شود چه شکلی بوده، سری به پولائو اوبین (Pulau Ubin) یا جزیره‌ی گرانیت بزنید. تمام وقت سفر به این جزیره به راه رفتن و پارو زدن در راه‌های روستایی زیر درختان نارگیل، کشف راه‌های جنگلی سایه‌دار در میان کشتزارهای پرشاخ و برگ کائوچو، دیدن ساحل‌های خلوت و درخت‌های کرنای سرسبز، می گذرد. در اوبین، غذا طعم بهتری دارد، هوا تازه‌تر است و مناظر و صداها بسیار آرام‌بخشند.

جزیره‌ی گرانیت دیدنی های سنگاپور

خیابان اورچارد

بعضی‌ها سنگاپور را فقط برای خرید انتخاب می‌کنند. خیابان اورچارد (Orchard Road) محل فوق‌العاده‌ای برای یک خرید به‌یادماندنی است. در گوشه‌وکنار این محله فروشگاه‌های برند دیده می‌شود. این محله‌ مجلل ۲۲ مجتمع خرید و ۶ فروشگاه بزرگ را در خود جای داده و به جز چهار سالن سینما، غذاخوری‌های فراوانی دارد که انواع غذاهای بین‌المللی را عرضه می‌کنند.

خیابان اورچارد دیدنی های سنگاپور

جزیره‌ سنتوسا

اگر به حمام آفتاب علاقه دارید، ساحل سیلوسا (Siloso Beach) در جزیره‌ی سنتوسا محل خوبی برای گذران وقت است و بازدیدکنندگان می‌توانند در زمین‌های ویژه‌ والیبال بازی کنند یا از قایق‌رانی و اسکیم‌بوردینگ لذت ببرند. در این ساحل علاوه‌‌ بر تماشای دنیای زیر آب می‌توانید با دلفین‌ها شنا کنید.
از دیدنی های سنگاپور در جزیره‌ سنتوسا که نباید از دست بدهید، دیدن مرلیون مجسمه‌ معروف سنگاپور است که سر شیر و بدن ماهی دارد. می‌توانید با پله‌برقی به بالای مجسمه بروید و از نمای پانورامای محیط اطراف لذت ببرید. فورت سیلوسو که تنها قلعه‌ حفاظت‌شده‌ این کشور است در جزیره‌ سنتوسا واقع است.

جزیره‌ سنتوسا دیدنی های سنگاپور

باغ‌وحش سنگاپور

باغ‌وحش سنگاپور عنوان بهترین باغ‌وحش جنگل‌های بارانی در دنیا را یدک می‌کشد. بازدیدکنندگان می‌توانند اورانگوتان‌های بالغ و کودک را درحال تاب خوردن برفراز محدوده‌شان و تغذیه از موزها تماشا کنند. خانواده‌ بزرگی از شامپانزه‌ها، گورخرها، میرکت‌ها، یک اژدهای کومودو، موش‌های صحرایی، ببرهای سفید، کانگوروها و … در این باغ‌وحش زندگی می‌کنند.
برای گشت‌وگذار در این باغ‌وحش حداقل سه ساعت باید زمان بگذارید، اما اگر گذراندن این مدت، باز هم نتوانست پاسخ‌گوی عشق شما به حیات‌وحش باشد، می‌توانید سافاری شبانه، سافاری رودخانه و پارک پرندگان جورونگ (Jurong Bird Park) را نیز امتحان کنید.

باغ وحش سنگاپور دیدنی های سنگاپور

هند کوچک و خیابان عرب‌ها

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های سنگاپور، تنوع محله‌های آن است. بله، این کشور بهشت عشاق خرید محسوب می‌شود، اما آداب و سنن، غذاهای خوشمزه و ویژگی‌های بومی فراوانی نیز در بخش‌های قدیمی‌تر آن یافت می‌شوند. این قضیه در هیچ جایی مثل هند کوچک و خیابان عرب‌ها (که به‌نام منطقه عرب‌ها هم معروف است) دیده نمی‌شود. این محله مکان جذاب و رنگارنگی است که اعیاد سنتی در آن جشن گرفته می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند عبادت هندی‌ها در معبد سری وراماکالیامان (Sri Veeramakaliamman Temple) را تماشا کنند یا با دست‌فروشان محلی هم‌کلام شده و از آنها ساری بخرند.

هند کوچک و خیابان عرب‌ها

محله‌ی چینی‌ها

محله‌ چینی‌ها (Chinatown) در سنگاپور این حس را به شما می‌دهد که به چین رفته‌اید. مغازه‌هایی که به‌صورت خانوادگی اداره می‌شوند و غذای اصیل چینی تا فانوس‌های قرمز روشن، شور و هیجان فراوانی در این منطقه حاکم می‌کنند. در اینجا می‌توانید از مرکز میراث چین و معبد هندوی زیبا و چشم‌نواز سری ماریامان (Sri Mariamman) بازدید کنید. اگر صبح زود از خواب بیدار شوید، می‌توانید مراسم طبل صبحگاهی را بشنوید یا می‌توانید شب‌ها فقط مراسم پایانی را ببینید.

محله‌ چینی‌ها

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری دنیا “دیدنی های گرجستان” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…