هشدار مشاوران املاک: قیمت‌های تازه ، غیرواقعی است!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مشاوران املاک مناطق شهرتهران می گویند : افزایش قیمت‌های پیشنهادی مالکان و سازندگان زمان جست‌ وجو خریداران برای انتخاب و خریدار خانه و آپارتمان مورد نظرشان را طولانی‌ترکرده و به اذعان مشاوران املاک خریداران را با تردید روبه رو کرده است .

مشاوران املاک

به گزارش مجله دلتا به نقل ازروزنامه دنیای اقتصاد، بررسی های میدانی مشاوران املاک نشان می‌دهد ، در همین یکی دو ماهه اخیر، تعداد زیادی از سازندگان و فروشندگان خانه و آپارتمان مسکونی ، با تغییر قیمت های پیشنهادی خود نسبت به اواخرپارسال قیمت های تازه را بسیار بالا ترازقبل به خریداران اعلام می‌کنند.

درباره قیمت های غیر واقعی بیشتر بخوانید:

خانه با قیمت غیر واقعی ، مشتری ندارد

این درحالی است که قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی اواخر سال ۹۶ به سبب قرارگرفتن بازار مسکن درآغازدوره رونق، افزایش‌یافته بود وتصمیم مالکان برای افزایش دوباره قیمت‌ها سبب شده است تا قیمت‌های تازه با سطح میانگین قیمت درمناطق مختلف شهر تهران بسیار متفاوت باشد.

اقدام تازه مالکان وسازندگان برای افزایش دوباره قیمت‌های پیشنهادی منجر به سر درگمی گروهی از خریداران واقعی برای ورود به بازار شده است.  این گروه از خریداران که در جست و جوهای های خود با افزایش قیمت‌ های غیر منطقی و نامتعارف روبه‌ رو می‌شوند و این قیمت‌ها را با توان مالی خود مقایسه می‌کنند، برای ورود و خرید خانه و آپارتمان دچار تردید شده ‌اند.

در عین حال،برخی دیگر ازخریداران خانه یا همان به اصطلاح خانه اولی ها که با دریافت وام ازصندوق پس انداز مسکن یکم امکان حضور در بازار را پیدا کرده‌اند، چاره‌ای جز خرید آپارتمان ندارند، با این تفاوت که به سبب افزایش قیمت‌ها ناگزیرند  زمان  جست‌ وجو برای خرید خانه یا آپارتمان مورد نظرشان را طولانی تر کنند.

به گفته مشاوران املاک، افزایش چندبرابری قیمت‌ها، می‌تواند یک بازی باخت- باخت برای هردو طرف خریدار و فروشنده در بازارباشد چراکه به سبب نوع متفاوت رونق مسکن دراین دوره و توان مالی محدود خریداران مصرفی، در صورتی که مالکان همچنان بر قیمت‌های غیر منطقی و نامتعارف خود پافشاری کنند، دوباره ممکن است بازار را به سمت رکود معاملات خرید و فروش خانه هدایت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…