جریمه پارک خودرو در پیاده رو

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کسانی که جلوی در خانه‌ خود در پیاده‌رو‌ها پارک می‌کنند، برای خودرو‌های عبوری و کسانی که در سایر خیابان‌های غیرمحل سکونتشان توقف می‌کنند برای ساکنان آن محله ایجاد مزاحمت می‌کنند.
جریمه پارک خودرو در پیاده رو

دغدغه جای پارک یکی از مشکلاتی است که اکثر شهروندان و رانندگان با آن روبرو هستند، این مشکل تقریبا در همه شهرهای بزرگ وجود دارد. افزایش روزانه تعداد خودرو‌های شخصی و در مقابل کاهش جای پارک، باعث ایجاد پدیده پارک در پیاده‌رو‌ها شده است. یک مقام انتظامی به این سوال که پارک کردن وسایل نقلیه در پیاده‌رو ممنوع است؟ پاسخ داد و مبلغ جریمه و شیوه ثبت تخلف پارک وسایل نقلیه در پیاده‌رو را اعلام کرد. در ادامه با موضوع جریمه پارک خودرو در پیاده رو با مجله دلتا همراه باشید.

جریمه پارک خودرو در پیاده رو

پارک کردن خودرو در پیاده‌رو جریمه‌ای معادل ۴۰ هزار تومان دارد و در صورتی که مامور پلیس راهنمایی و رانندگی خودرویی پارک شده در پیاده‌رو مشاهده کند، این اعمال جریمه برای پلاک آن صورت خواهد گرفت. توجه داشته باشید که فارغ از آن که خودرو به طور کامل در پیاده‌رو پارک شده و یا بخشی از آن در پیاده‌رو قرار داشته باشد، به هر صورت جریمه ۴۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد. در برخی از مواقع راننده‌ها به دلیل نبود جای پارک و عجله‌ای که برای پارک کردن خودروی خود دارند، خودرو را در پیاده‌رو پارک کرده و بدون توجه به عواقب آن، محل را ترک می‌کنند. در حالی که اگر به مبلغ جریمه خودرو بابت آن دقت داشته باشند، از این کار اجتناب کرده و رقم ۴۰ هزار تومانی را در لیست جرایم وسیله نقلیه خود، پذیرا نمی‌شوند.

پارک خودرو در پیاده رو

سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در این خصوص توضیح داده است: ” توقف در حریم پیاده‌رو‌ یکی از انواع تخلفات ساکن است. این تخلف، باعث ایجاد بی‌نظمی ترافیکی در سطح شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود. کسانی که جلوی در خانه‌ خود در پیاده‌رو‌ها پارک می‌کنند، برای خودرو‌های عبوری و کسانی که در سایر خیابان‌های غیرمحل سکونتشان توقف می‌کنند برای ساکنان آن محله ایجاد مزاحمت می‌کنند.”

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با نحوه اعتراض به جرایم رانندگی “نحوه اعتراض به جریمه رانندگی” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …