رشد سریع مو با روش های خانگی

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از کم پشتی مو و رشد کند موهای خود ناراضی هستید، پیشنهاد می‌کنیم راهکارهای طبیعی را که در این مطلب آورده‌ایم حتما امتحان کنید.
رشد سریع مو

بسیاری از افراد آرزوی رشد سریع مو و داشتن موهای بلند و درخشان را دارند؛ ولی به دلیلی ضعیف بودن موها، نبود تغذیه کافی و آسیب به مو، رشد مو کم و کند می‌شود و ترجیح می‌دهند موهای خود را کوتاه کنند. چگونه می‌توان موها را تقویت کرد و باعث رشد سریع مو شد؟ به جای استفاده از قرص و داروهای شیمیایی و روش‌هایی مانند اکستنشن، می‌توانید رشد موها را با روش‌های طبیعی بهبود بخشید. در این مطلب مجله دلتا ۵ روش خانگی و موثر برای رشد سریع موها را با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید.

رشد مو

استفاده از نرم کننده مو

شاید توجه کرده باشید که انتهای مو در مقایسه با ناحیه ریشه و قسمت‌های نزدیک‌تر به کف سر، نازک‌تر و آسیب دیده‌تر است. این مسئله به این دلیل پیش می‌آید که قسمت‌های پایینی مو به خوبی تغذیه نمی‌شوند. زمانی که بعد از هر بار شست‌وشوی سر، موهای خود را با استفاده از نرم کننده تیمار می‌کنید، در واقع با این کار به مسدود شدن کوتیکول‌های انتهایی کمک شده و از آسیب‌های احتمالی آینده موها نیز جلوگیری می‌شود. نرم کننده موها را سالم‌تر می‌کنند و همین نکته باعث رشد سریع مو می‌شود.

موهای پرپشت

ماساژ روغن گرم شده

یک ماساژ خوب با روغن گرم شده می‌تواند به طرز فوق‌العاده‌ای استرس و اضطراب‌ها را از شما دور کند. زمانی که موهای خود را به صورت هفتگی با استفاده از روغن گرم شده مناسب ماساژ می‌دهید، این روش به شما اطمینان خاطر می‌بخشد که موهای سالمی دارید و با این کار ریزش موهای خود را هم کاهش داده‌اید. می‌توانید از روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن اسطوخودوس استفاده کنید که درخشندگی زیبایی را به موهای شما هدیه دهد و از طرف دیگر موجب رشد سریع مو شود.

بهترین روغن برای مو

شانه زدن منظم موها به صورت شبانه

ممکن است این نکته به گوشتان خورده باشد که شانه کردن بیش از حد مو موجب ریزش و آسیب فیزیکی به تارهای مو می‌شود؛ ولی خب باید بدانید که این مسئله همیشگی هم نیست. آسیب احتمالی به مقدار زیادی به نوع شانه یا برسی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد. برای مثال شانه‌ای که دارای دندانه و تارهای مصنوعی باشد، باعث ایجاد شکستگی در تارهای مو می‌شود و به موها آسیب می‌زند. به جای استفاده از برس‌هایی با دندانه‌های مصنوعی، سراغ شانه یا برس‌های چوبی بروید. بهتر است هر شب موهای خود را شانه بزنید. این کار باعث قوی شدن ریشه‌ها می‌شود و رشد مو را تسریع می‌بخشد.

مراقبت از مو

استفاده از ماسک تخم مرغ برای رشد سریع مو

چه روشی می‌تواند بهتر از یک ماسک تخم‌مرغ باعث تغذیه موهای شما شود؟ تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است و به صورت یک معجزه باعث رساندن مواد مغذی به موها و تشکیل موهای جدید می‌شود. برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق چای‌خوری روغن را که ترجیحا بهتر است روغن زیتون باشد، با یک سفیده تخم‌مرغ مخلوط کنید و آن را روی موی کف سر بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را با شامپو بشویید. بهتر است این روش را به صورت یک‌بار در ماه انجام دهید تا نتیجه‌ای را که تصور نمی‌کردید، مشاهده کنید.

ماسک تخم مرغ برای مو

حوله پیچ کردن موهای خیس ممنوع

بسیاری از خانم‌ها عادت دارند بعد از بیرون آمدن از حمام موهای خیس خود را درون حوله بپیچند و اطلاع چندانی از آسیب‌هایی که همین کار ساده می‌تواند به مو وارد کند، ندارند. موهای خیس مستعد ریزش بیشتر است و پیچیدن این موها درون حوله باعث می‌شود اوضاع بدتر شود. در واقع در این وضعیت موهای ما با تارهای حوله‌ای سنگین در اصطکاک قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تارهای مو بریزند. به جای این کار، اگر نمی‌توانید عادت خود را کنار بگذارید، به سراغ حوله‌های میکروفایبر بروید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با راه‌های تشخیص عطر اصل مطلب “تشخیص عطر اصل از تقلبی” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. روزبهانی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۹ در ۳:۳۸ ب٫ظ

    مطلب عالی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۷:۲۶ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…