ابوظبی؛ شهر محبوب گردشگران

۱
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در ابوظبی پایتخت امارات، مجموعه‌ بی‌نظیری از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر منتظر شماست تا سفری به‌یادماندنی را برای شما به یادگار گذارد.
دیدنی های ابوظبی

حدود ۵۰ سال پیش وقتی در ابوظبی فعلی آب شیرین پیدا کردند، کم‌کم شهری در آن نقطه شکل گرفت و به‌دلیل وجود گله‌های فراوان آهو نام آن را ابوظبی (به‌معنای گله‌ای از آهو) گذاشتند. آن زمان هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که ابوظبی به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری با جاذبه‌هایی مانند آسمان خراش‌ها، سواحل دیدنی و پارک فراری و پارک های حیات وحش تبدیل شود.  دیدنی های ابوظبی را در مجله دلتا بخوانید.

 مسجد ابوظبی

 مسجد ابوظبی دیدنی های ابوظبی

اگر شنیدن لقب بزرگ‌ترین مسجد دنیا، شما را برای بازدید از ابوظبی به‌وجد نمی‌آورد، باید بدانید که تجربه‌ دیدن یکی از کامل‌ترین نمونه‌های معماری اسلامی و جهان را از دست می‌دهید. مسجد ابوظبی معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مسجد این شهر است که توانسته پس از مسجد پیامبر و مسجدالحرام در لیست دیدنی‌ترین مساجد دنیا بنشیند.

برای اینکه نهایت زیبایی معماری این مسجد را ببینید، کافی است پس از عبور از صحن اصلی، سرتان را بلند کنید و گچ‌بری‌های بی‌همتای رواق‌ها را ببینید. علاوه‌بر آن ۸۲ گنبد در اندازه‌های متفاوت بر بالای این مسجد ساخته شده است. گفته می‌شود که مصالح این گنبدها میلیون‌ها تُن سنگ مرمر بوده است.

جزیره یاس

جزیره یاس ابوظبی

جزیره یاس یک جزیره‌ مصنوعی در دل ابوظبی است که از دیدنی ترین مکان‌های گردشگری امارات به‌حساب می‌آید؛ تا جایی که در سال ۲۰۰۹ در جشنواره‌ی ورلد تراول این جزیره به عنوان برترین جزیره‌ توریستی جهان شناخته شد.

مهم‌ترین دلیل شهرت جزیره یاس در میان گردشگران، تفریحات آبی متنوع، هیجان‌انگیز و امن آن است. پارک آبی جزیره یاس دارای سرسره‌های آبی متنوع و مهیج و امواجی به ارتفاع سه متر است. در اطراف جزیره و به‌ویژه در ساحل اصلی می‌توانید در بهترین کافه‌ها و رستوران‌های امارات غذا صرف کنید.

فراموش نکنید که مراکز خرید این جزیره لذتی به‌یادماندنی از گشت‌وگذار را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بنابراین از بازارگردی در جزیره یاس غافل نشوید.

دنیای فِراری

دنیای فِراری دیدنی های ابوظبی

اگر به دنیای ماشین‌ها و به‌خصوص برندهای معروف دنیا دلبستگی و علاقه دارید، این شهربازی دقیقا برای شماست. دنیای فراری نام یکی از شهربازی‌های سرپوشیده و معروف امارات است که از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی ابوظبی به‌شمار می‌رود. احترام به نوآوری، عملکرد و سرآمد بودن برند فراری را از دلایل ایجاد این دنیای شگفت‌انگیز بیان کرده‌اند. وسعت دنیای فراری به‌اندازه‌ای است که می‌تواند ۷ زمین فوتبال را در خود جای دهد.

حالا تصور کنید که در این مکان سرپوشیده و لوکس چه وسایل بازی و سرگرمی در اختیار شماست! معروف‌ترین وسیله در این شهربازی ترن هوایی است؛ ترنی که سرعت آن شما را از هیجان میخکوب خواهد کرد. فروشگاه لوازم برند فراری هم یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی ابوظبی است که خاطره‌ای ماندگار از سفر برای شما می‌سازد.

تور کویر ابوظبی

کویر ابوظبی

کویرگردی یکی از مهم‌ترین تفریحات کشور امارات است. این کشور به‌خوبی توانسته از اقلیم صحرایی خود، جاذبه‌ای پرطرفدار و هیجان‌انگیز بسازد. کویر از جاهای دیدنی ابوظبی است. در این منطقه، علاوه‌بر دیدن کویر بکر و زیبایی امارات، تفریحی هیجان‌انگیز در انتظار شماست. نمی‌توان پا به کویر گذاشت و وسوسه‌ی سافاری را احساس نکرد. پس اگر اهل هیجان هستید، ماشین‌های آفرود در این منطقه منتظر شماست. علاوه‌بر سافاری، شترسواری و نوشیدن چای عربی در کافه‌های صحرایی از لذت‌های دیگر این منطقه است.

برج‌های اتحاد

برج‌های اتحاد دیدنی های ابوظبی

همان‌طور که گفتیم شهرت شهر ابوظبی به‌دلیل وجود برج‌های مدرن سر‌به‌فلک‌کشیده و آسمان‌خراش‌های آن است، اما در میان این برج‌ها، برج‌های اتحاد از بقیه معروف‌تر و البته نزد شهروندان ابوظبی محبوب‌تر است. این مجموعه شامل پنج آسمان‌خراش است و برج دوم آن با حدود ۳۰۰ متر ارتفاع، دومین آسمان‌خراش ابوظبی از نظر ارتفاع به‌حساب می‌آید. سکوی بازدید هتل آسمان‌خراش به‌دلیل چشم‌انداز منحصر‌به‌فرد به شهر از جاهای دیدنی ابوظبی است و بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

کاخ الحصن

کاخ الحصن ابوظبی

هرچند تعداد بناهای تاریخی ابوظبی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، اما با دیدن آن می‌توانید تصویری کامل‌تر از سفر به امارات داشته باشید. کاخ الحصن یکی از کاخ‌های قدیمی شهر و از دیدنی های ابوظبی است که قدمت آن به حدود سال ۱۷۶۱ بازمی‌گردد. اسناد تاریخی روایت می‌کنند که بنای اولیه برای حراست از چاه‌های آب کشف‌شده بنا شده بود، اما پس از مدتی به قلعه نظامی تبدیل شد.

این مجموعه سال‌ها تعطیل بود و به‌تازگی و پس از مرمت‌هایی که روی آن انجام شد، امکان بازدید گردشگران از داخل کاخ نیز فراهم شده و همچنین می‌توان از موزه‌ مرکزی کاخ نیز دیدن کرد.

جزیره سعدیات

جزیره سعدیات ابوظبی

جزیره سعدیات یکی دیگر از جزیره‌های مصنوعی ابوظبی و البته از مهم‌ترین مراکز تفریحی است. اگر می‌خواهید خرید خوبی از این شهر داشته باشید، مراکز خرید این جزیره بهترین مکان برای گشت‌وگذار شماست. ساحل این منطقه را می‌توان رویایی‌ترین ساحل ابوظبی دانست که پر از امکانات لوکس تفریحی است.

اگر شما نیز مسافر این اقلیم صحرایی بوده‌اید، ما را در تجربه‌ سفر خود شریک کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مسقط “دیدنی های مسقط” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۲۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…