پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۹۹

۷
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به توقف خرید و فروش مسکن در دو ماه گذشته، به تشریح جدیدترین پیش‌بینی ها از قیمت‌ مسکن در سال 99 پرداخت.
جدیدترین پیش بینی قیمت مسکن

نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اعلام جدیدترین پیش بینی قیمت مسکن در سال ۹۹ اظهار داشت: در سال جدید تورم عمومی اثر خود را روی قیمت پایه زمین، کارگر، مصالح ساختمانی، هزینه‌های صدور پروانه ساخت و … خواهد گذاشت.

به گزارش مجله دلتا حسام عقبایی درباره دلایل رشد قیمت مسکن در اسفندماه سال گذشته بیان کرد:‌ بازار مسکن از یک رکود تورمی در نیمه ابتدایی سال ۹۸، وارد یک رکود غیرتورمی شد و مردم انتظار کاهش بیشتری در قیمت مسکن داشتند. از آنجا که کاهش قیمت مسکن برخلاف پیش‌بینی‌ها روی نداد، متقاضیان به منظور عدم مواجهه با تورم سالانه قیمت مسکن وارد بازار معاملات شدند تا قبل از سال جدید که معمولاً متناسب با تورم، قیمت‌ ملک افزایش می‌یابد خرید خود را انجام دهند.

عقبایی افزود:‌ به‌رغم تعطیلی بازار مسکن و عدم فعالیت مشاوران املاک، حتی در فضای مجازی هیچگونه کاهش قیمتی در نرخ‌های پیشنهادی اعلام نشده است. وی درباره اوضاع بازار مسکن در آستانه ماه مبارک رمضان ادامه داد:‌ نمی‌توان اثرگذاری تورم بر همه بخش‌های اقتصادی را کتمان کرد. تورم عمومی اثر خود را روی قیمت پایه زمین، کارگر، مصالح ساختمانی،هزینه‌های صدور پروانه ساخت و… خواهد گذاشت و مسکن با سهم ۳۵ تا ۴۰ درصدی از اقتصاد کشور از تورم عمومی متاثر خواهد شد.

وی جدیدترین پیش بینی ها از قیمت مسکن را منوط به اعلام سقف تورم از سوی مرکز آمار ایران دانست و بیان کرد: باید دید تورم عمومی اعلام‌شده از سوی دولت و تورم واقعی چه اندازه است. سال گذشته قیمت مسکن بیش از ۲ برابر تورم افزایش یافت، اما اکنون پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در نیمه ابتدایی امسال از مرز تورم عبور نکند. هرچند عملا چند ماه ابتدایی امسال بازار مسکن کم رونق خواهد بود،‌ اما رکود تورمی بر بازار حاکم است.

پیشنهاد مطالعه: “تاثیر کرونا بر قیمت مسکن در سال جدید” را در بخش خبر و گزارش مجله دلتا مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ خرداد ۱۳۹۹ در ۶:۵۲ ق٫ظ

  2. املاک سعادت مشهد

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۰:۵۱ ق٫ظ

    سلام
    با توجه به وضعیت موجود بازار که حجم مراجعات مردم کاهش میدا کرد و باعث کاهش معاملات و در نتیجه ثبات قیمت شده در دوران کرونا (بیشتر مستاجران وکاسبات نتواسته انده دوماه اجاره خود را پرداخت کنند)
    ولی در دوران پساا کرونا با توجه به افزایش قیمت دستمزد در سال۱۳۹۹ و افزایش قیمت مصالح و… که باعث افزایش نهایی ساخت مسکن میشود البته این افزایش یک امر طبیعی است ولی چیزی که بیشتر همیشه در تمام بازار ها تاثیر گزار است میزان تقاضا و عرضه کالا است در یک دوره کوتا می باشد.
    باتوجه به این حجم مراجعه مردم کاهش یافته در پسا کرونا افزایش تقاضا خود را نشان می دهد و باعث عدم تعادل و ورود دلالان به بازار و تشدید افزایش قیمت مسکن میشود
    البته راهکاری تعادل این موضوع سرعت در افزایش تولید و ساخت مسکن گسترده برای مردم متوسط جامعه است چون نیاز اساسی مردم مسکن است و مصرف کننده واقعی اینا هستند.
    البته پرداخت وام افزایش تراکم ساخت و کاهش جریمه می تواند موثر باشد.

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۱۵ ب٫ظ

    باسلام
    در بهبوئه کرونای ویروس ؛ جامعه به واقع از پیش تر ها با کرونای اقتصادی وشرایط سخت این اپیدمی مرگبار گرفتار بوده وهست و این روند مردم واقشار فرودست جامعه را بیش از پیش فرو می بلعد ، مردمی که دیوانه وار بین هم میلولند آنهم پس از اعلام تخصیص وام هنگفت ۱ میلیون تومانی به سرپرست خانوار درست در زمان فاصله گذاری اجتماعی توسط دولت رند و مسئولیت پذیر و خادم !!! ولی آنچه اکنون مد نظر است در خصوص اجاره مسکن این پرسش همیشه مطرح است – چرا روال براین شده هرسال باید میزان آن افزایش یابد ؟ چرا اتحادیه املاک کشور قادر به پهنه بندی وتعیین نرخ اجاره بها یا بهای فروش ملک به صورت جامع همسان کشورهای اروپایی و غیره نیست ؟ چرا به داد مردم کرونایی کشور نمی رسید ؟؟؟!!!

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۰:۰۰ ق٫ظ

    خواب دیدی خیر باشه کرنا داره میاد و قیمت مسکن شوت می شه پایین .

    پاسخ

  6. همتی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۵۹ ب٫ظ

    این عقبایی همیشه گفته مسکن متورم میشه همیشه یه نظر تورمی رو مسکن میده همیشه .چون خودشم دستی تو اتحادیه مسکن و املاک داره .مرد حسابی تو این وضعیت اقتصادی و قدرت خرید و کرونا خودت داری به مسکن سیگنال تورم میدی

    پاسخ

  7. مهندس ساداتی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۵۱ ب٫ظ

    سلام و وقت شما به خیر امید است سانسورنفرمایید، قریب به اکثر اقتصاددانان واساتید دانشگاه اعلام نموده اند که به دلیل جهش غیرمعقول قیمت مسکن درسال ۹۸ و۹۷ وهمچنین وضعیت اقتصادی کشور وخریداران مسکن ومهمتر شیوع ویروس کرونا مسکن درسال ۹۹ وارد رکودغیرتورمی چهاریا پنج ساله همراه با ریزش قیمت خواهدشد وحتی رییس اتحادیه اژانس دلالان مسکن اقای قلی خسروی درمورخه ۲۲ فروردین ۹۹ برکاهش قیمت مسکن درسال ۹۹ صراحتا تاکید نمود جای تاسف وشرمساری است مه معاون اژانس دلالان مسکن حتی برخلاف دهها مصاحبه قبلی خود اینبار اینگونه غیر واقع وبه دوراز حقیقت اظهارنظر منفعت طلبانه وصنفی مینماید متاسفانه عده ای انگشت شمار دلال وبساز بفروش که ملک احتکاری روی دستان انها مانده با ایجادجو تشویش وگرانی درصدد هستند با این اظهارات غیرکارشناسی جو ایجاد نمایند استادعبده تبریزی ودکتربیت الله ستاریان صراحتا ومنجزا به رکودغیرتورمی وکاهش مسکن درسال ۹۹ اظهارنظرنمودند به گونه ای که هم اکنون دراگهی های موجود اکثر فروشندگان اعلام نموده اندفروش زیرقیمت ولی هیچ خریداری دربازارنیست لذا با این اظهارات پوچ ملکهای احتکاری خریداری ندارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…