راهنمای سفر به استانبول با هواپیما

۲
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
استانبول با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان و بی‌نظیر از محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران است. اگر شما هم قصد سفر هوایی به استانبول را دارید، بد نیست درباره این شهر کمی اطلاعات داشته باشید.
سفر به استانبول

استانبول با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان و بی‌نظیر از محبوب‌ترین شهرهای جهان برای گردشگران است. اگر شما هم قصد سفر هوایی به استانبول را دارید، بد نیست درباره این شهر کمی اطلاعات داشته باشید.

اطلاعات پرواز مستقیم به استانبول

هنگام سفر با تور استانبول به  اطلاعات پرواز ایرلاین‌های هواپیمایی مختلف توجه داشته باشید و آن را مد نظر قرار دهید. در ادامه پروازهایی که از تهران انجام می‌شود آورده شده ولی برای اطلاعات بیشتر به ایرلاین مورد نظر مراجعه کنید.

پروازهای مستقیم ایران ایر به استانبول:

پرواز های رفت ایران ایر از تهران به استانبول

از تهران به استانبول، هفته ای ۷ پرواز در همه روزها و در ساعات مختلف از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه آتا ترک استانبول صورت می‌گیرد و مدت زمان پرواز ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است. برای تهیه بلیط هواپیما علی بابا می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

پروازهای برگشت ایران ایر از استانبول به تهران

از استانبول به تهران هفته ای ۷ پرواز در روز  همه روزها در ساعات مختلف از فرودگاه آتا ترک استانبول به فرودگاه امام خمینی صورت می‌گیرد و مدت زمان پرواز ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است.

پروازهای مستقیم زاگرس به استانبول:

پرواز های رفت زاگرس از تهران به استانبول

از تهران به استانبول، هفته ای ۲ پرواز در روزها و ساعات مختلف از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه استانبول ترکیه صورت می‌گیرد. مدت زمان پرواز نیز ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است.

پروازهای برگشت زاگرس از استانبول به تهران

از استانبول به تهران  هفته ۲ پرواز در روزها و ساعات مختلف از فرودگاه استانبول به فرودگاه امام خمینی صورت می‌گیرد که مدت زمان پرواز ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است.

پروازهای مستقیم ماهان به استانبول:

پرواز های رفت ماهان از تهران به استانبول

از تهران به استانبول ترکیه پروازهای روزانه در روزهای شنبه و یک شنبه و دوشنبه و سه شنبه و چهار شنبه و پنج شنبه و جمعه در ساعت های مختلف از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه استانبول ترکیه صورت می‌گیرد که مدت زمان پرواز ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است.

پروازهای برگشت ماهان از استانبول به تهران

از استانبول ترکیه به تهران پروازهای روزانه در روزهای  شنبه و یک شنبه و دوشنبه و سه شنبه و چهار شنبه و پنج شنبه و جمعه در ساعت های مختلف از فرودگاه استانبول ترکیه به فرودگاه امام خمینی صورت می گیرد و مدت زمان پرواز ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه می باشد. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما استانبول با بخش بلیط هواپیما علی بابا همراه باشید.

اطلاعات پرواز به استانبول با ترکیش ایرلاین

فاصله ی هوایی تهران تا استانبول ۲۰۴۱ کیلومتر بوده و پروازها به صورت روزانه ؛ ۵ بار در روز برای رفت و ۵ بار در روز به صورت برگشت صورت می‌گیرند.

جاذبه های استانبول

اطلاعات درباره شهر استانبول

تنها شهر جهان که هم در آسیا و هم در اروپا وجود دارد، استانبول است که مناطق باستانی و مدرن را در بر گرفته است بسیار زیبا و جذاب است.

بهترین راه برای تجربه استانبول، امکان گشت و گذار از اماکن تاریخی و موزه‌ها است. به اندازه کافی زود برخیزید تا از صبحانه مشهور ترکیه لذت ببرید و اغلب در کشتی سوار شوید. در یک کشتی می‌توانید گشت و گذار و استراحت کنید، چای بنوشید، یا یک ساندویچ پنیر کبابی بخورید و از بهترین مناطق هر نقطه شهر استفاده کنید.

ارواح جنگجویان صلیبی و راهپیمایان در حال راهپیمایی کوچه‌های تاریخی این شهر را تحت تعقیب قرار می دهند. دلایل مختلفی وجود دارد که بازدیدکنندگان به طور مکرر از استانبول بازدید می‌کنند مانند افق استانبول یک نقاشی خیره‌کننده از گنبدها، مناره‌ها، برج‌های قرون وسطایی و ساختمان‌های اداری است که بر فراز ساختمان‌های مسکونی کم ارتفاع قرار دارد.

امروز تاریخ ترکیه، استانبول پایتخت سه امپراتوری – بیزانس، روم و عثمانی بوده است.

استانبول

بهترین زمان برای رفتن

تابستان محبوب‌ترین زمان برای بازدید است اما می‌تواند به راحتی گرم و مرطوب باشد. بهار و پاییز با داشتن کمترین بازدیدکننده (و خطوط کوتاه‌تر در مکان‌های مهم گردشگری) دلپذیرتر هستند. اگر می‌توانید سرما و مرطوبیت را تحمل کنید، زمستان می‌تواند زمان بسیار خوبی برای بازدید باشد. چراکه قیمت هتل به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. یک چایخانه در اطراف هر گوشه باعث می‌شود که سرما را از یاد ببرید. برای تهیه هتل می‌توانید به رزرو هتل استانبول از علی بابا بپردازید.

حمل و نقل

یک استانبول کارت خریداری کنید، که به شما امکان می‌دهد سوار انواع ماشین‌ها شوید و در شبکه گسترده شهر تراموا، مترو، اتوبوس و کشتی بروید. تاکسی‌ها فراوان هستند و می‌توانید در هر مسیری از آن استفاده کنید.

هوا

مرداد گرم ترین ماه سال است که متوسط ​​میانگین دما ۷۴ درجه سانتی گراد است. دی سردترین ماه است که میانگین دمای آن ۴۲ درجه سانتی گراد است. فروردین پربارانترین ماه سال است.

قبل از رفتن باید بدانید

مراقب باشید از فروشندگان فرش در شهر قدیمی و بازار بزرگ، که شما را با این حرف فریب می‌دهند که می‌توانید “فقط نگاه کنید” و قبل از اینکه متوجه شوید جنسشان را به شما می‌فروشند.

مردم محلی استانبول بسیار مهمان‌نواز هستند. تعجب نکنید اگر یک غریبه یک لیوان چای را در یک چایخانه به شما پیشنهاد می‌دهد. چند کلمه ترکی (merhaba برای “سلام” ، kolay gelsin برای “تشکر” و ederim tessekur برای “با تشکر از شما”) بهتر است یاد بگیرید.

سفر به استانبول

زبان

ترکی، اگرچه کمک به زبان انگلیسی اغلب در مناطق سنگین توریستی مانند سلطان المت (شهر قدیمی)، در موزه‌ها و در بسیاری از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها یافت می‌شود.

  • برقی
  • نوع C ( دوشاخه گرد دو قلاب )
  • واحد پول
  • لیر ترکیه (TL)

برای اسکان در ترکیه بهتر است از بهترین هتل‌هایی استفاده کنید که در مرکز شهر هستند تا بتوانید به انواع مکان‌های گردشگری دسترسی داشته باشید. برای این کار می‌توانید به رزرو هتل استانبول از علی بابا بپردازید.

۲ دیدگاه

  1. جعفری

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۰:۲۱ ق٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در رپورتاژ آگهی

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…