تمیز کردن ماشین ظرفشویی

۰
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حداقل ماهی یک بار باید اقدام به تمیز کردن و جرم‌گیری ماشین ظرفشویی کنید تا مانع از کاهش کارایی دستگاه و مسدود شدن مسیرهای جریان شست‌وشو شوید.
تمیز کردن ماشین ظرفشویی

شاید آلوده شدن ماشین ظرفشویی به میکروب کمی عجیب به نظر برسد؛ به‌خصوص که آب داغ و مواد شوینده مدام در آن جریان دارند. اما حقیقت این است که به‌مرور زمان این اتفاق می‌افتد. منشا آلودگی ممکن است ترکیبات شیمیایی موجود در پودر ماشین ظرفشویی یا چربی و باقی‌مانده مواد غذایی روی ظروف باشد. این مسئله اهمیت چندانی ندارد. مهم این است که مثل بیشتر وسایل آشپزخانه، ماشین ظرفشویی هم آلوده می‌شود. به همین سبب باید به نظافت آن توجه داشته باشیم. در این مطلب مجله دلتا، شما را با دو روش ساده برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی آشنا خواهیم کرد.

جرم گیری ماشین ظرفشویی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه

اگر چندان علاقه‌ای به استفاده از مواد شوینده شیمیایی نداشته باشید، احتمالا راجع به خواص پاک‌کنندگی سرکه زیاد شنیده‌اید. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی نیز می‌توان از سرکه سفید استفاده کرد.

چندهفته یک‌بار، فنجان یا کاسه کوچکی را از سرکه سفید پر کنید، در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی بگذارید و آن را روی بالاترین درجه روشن کنید. سرکه سفید، بوی ناخوشایند آلودگی‌های به‌جامانده روی دیواره‌های ماشین ظرفشویی را جذب می‌کند. به‌علاوه خاصیت اسیدی سرکه سفید آن را به انتخابی ایده‌آل برای از بین بردن جرم‌ها و چربی‌ها، تبدیل می‌کند.

همچنین می‌توانید از ترکیب سرکه سفید و آبلیمو در مخزن آن استفاده کنید و بگذارید ماشین ظرفشویی روند شست‌و‌شوی خود را طی کند و تمیز شود.

شستن ماشین ظرفشویی با سرکه

استفاده از جوش شیرین برای جرم گیری

جوش شیرین با خاصیت قلیایی ملایمی که دارد، برای از بین بردن آلودگی پسماند مواد غذایی، فوق‌العاده کارآمد است. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی با جوش شیرین یک فنجان از آن را بردارید و کف ماشین بریزید، حالا آن را روشن کنید و اجازه دهید آب داغ جریان پیدا کند. این روش تمیز کردن ماشین ظرفشویی به‌خصوص زمانی مناسب است که بوی بد یا لکه‌های به‌جامانده در آن، شما را کلافه کرده باشد.

همچنین اگر می‌خواهید ماشین ظرفشویی مثل روز اولش تمیز شود، می‌توانید از بمب جوش شیرین استفاده کنید. برای درست کردن آن به دو فنجان جوش شیرین و سه قاشق غذاخوری هیدروژن پراکسید نیاز خواهید داشت؛ این‌ها را با هم ترکیب کنید و هم بزنید تا ماده‌ای خمیرمانند درست شود. یکی دو قاشق از این ماده خمیرمانند را در کاغذ آشپزی بریزید؛ به‌طوری که کاغذ کاملا دور آن را بگیرد. اجازه دهید چندساعتی بماند تا خشک شود. ترکیبی را که درست کرده‌اید کف ماشین ظرفشویی بیندازید و بگذارید آب داغ جریان پیدا کند. دقت داشته باشید ماشین باید خالی باشد. می‌توانید چند قطره روغن معطر هم به ترکیب اضافه کنید تا ماشین ظرفشویی بوی مطبوع‌تری بگیرد.

نکات تمیزکاری آشپزخانه

اگر اضافه بر روش‌هایی که عنوان شد، راهکار دیگری برای جرم‌گیری ماشین ظرفشویی سراغ دارید، در قسمت نظرات با ما و خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های تمیز کردن وسایل برقی، “تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه با مواد طبیعی” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…