چرا اوضاع خرید و فروش خانه آشفته است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با به هم خوردن نظام حاکم بر شیوه عرضه و تقاضا در حوزه مسکن ، مشکلات بی شماری در سالهای اخیر برای این بخش بوجود آمده است. مشکلاتی که زاده ی افزایش قیمت ارز، سود جویی برخی از مالکان و… بوده و خرید و فروش خانه را با آشفتگی های زیادی مواجه کرده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد نیوز، فرشید پور حاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت:« صنعت ساختمان ۵ سال در رکود بود و این امر باعث انباشت تقاضا وتورم شد».

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت تاثیرافزایش قیمت تمامی کالاها و خدمات در کشور ظرف ۵ سال گذشته  افزود:« در مدت ۵ سال گذشته قیمت همه کالاها افزایش پیدا کرد، اما مسکن هیچ افزایش قیمتی نداشت، که این موضوع باعث انباشت تقاضا و جهش در قیمت مسکن شد».

خریدو فروش خانه

 

وی تصریح کرد:« در نیمه دوم سال ۹۶ مسکن رونق پیدا کرده بود اما در سال ۹۷ به دلیل نوسانات قیمت دلار، عده ای شتابزده وارد بازار مسکن شدند و بازار دچار افزایش قیمت شد.»

پور حاجت با اشاره به ایجاد بی نظمی و خلل در نظام عرضه و تقاضا افزود:« نظام عرضه و تقاضا در چند سال گذشته دستخوش بی انضباطی شده است و روند ساخت و ساز در گذشته به نحوی بود که نتوانستیم متناسب با برنامه ها و طرح جامع، مسکن تولید کنیم و همین امر جو روانی مسکن را دستخوش آشفتگی کرد. همچنین با توجه به طولانی بودن روند صدور پروانه های ساختمانی در کشور و بروکراسی اداری که متولیان امرتولید را آزار می دهد ، اتفاق مثبتی در بهبود فضای کسب و کار صورت نگرفته است.»

وی در پایان اضافه کرد:« باید فعالان بخش مسکن اطمینان خاطری برای افزایش تولید مسکن داشته باشند اما قوانین مزاحم مانع کار آنها می شود به طور مثال (ماده ۷۷) مالیات بر ساخت و ساز است که در دو سال، اجرایی نشده و اگر امسال اجرایی شود قیمت مسکن افزایش چند درصدی خواهد داشت.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…