قوانین پهن کردن فرش

۵
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرش در دکوراسیون منزل ایرانی حرف اول را می‌زند. اما نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که باید بدانید فرشی را که می‌خرید کجا و چگونه پهن کنید.
فرش در دکوراسیون منزل

استفاده از فرش در دکوراسیون منزل، اهمیت بسیاری دارد. این عنصر دکوراسیونی می‌تواند به عنوان یک پایان‌دهنده به چیدمان منزل، یکپارچگی و یکدستی فضای خانه شما را مهیا کرده و آن را کامل‌تر جلوه دهد. اما نکته مهم این است که آیا می‌توانیم هر فرشی را به هر شکل و اندازه‌ای برای منزل خود تهیه کرده و آن را روی زمین پهن کنیم؟ طبیعتا چنین چیزی نخواهد بود و قواعد مشخصی برای پهن کردن فرش وجود دارد. در این مطلب مجله دلتا همراه ما باشید تا با هم نکات پهن کردن فرش را مرور کنیم.

چیدمان فرش در دکوراسیون نشیمن

فرش در دکوراسیون منزل

 

نشیمن یکی از بخش‌های مهم خانه است که برای انتخاب فرش آن باید زمان، حوصله و دقت زیادی صرف کنیم. این بخش از خانه به دلیل آن‌که پر رفت‌وآمدتر است، اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین دقت در نحوه پهن کردن و چیدمان فرش آن نیز به نوبه خود مهم خواهد بود. یکی از مهم‌ترین نکات پهن کردن فرش نشیمن آن است که فرش باید به گونه‌ای چیدمان شود که پایه‌های جلویی مبلمان روی آن و پایه‌های عقب آن‌ها بیرون از حاشیه فرش قرار گرفته باشند.

فرش در دکوراسیون ناهارخوری

اصول پهن کردن فرش

معمولا وقتی به سالن ناهارخوری که فرش ندارد می‌روید و پشت میز می‌نشینید، از برخورد پاهایتان با کف زمین حس خوبی نخواهید داشت. توجه به این نکات پهن کردن فرش باعث می‌شود که وقتی روی صندلی می‌نشینید و آن را عقب می‌کشید، همچنان پایه‌های صندلی روی فرش باشد و صندلی کج و راست نشود، به علاوه آن که یکپارچگی و تناسب فضا نیز از بین نمی‌رود.

پهن کردن فرش اتاق خواب

چیدمان فرش

برای انتخاب فرش در دکوراسیون منزل و در اتاق‌خواب نیز قواعدی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید اتاق‌خوابی شکیل‌تر داشته باشید. البته در این میان بسیاری از افراد علاقه‌ای به استفاده از فرش‌های بزرگ ندارند و ترجیح می‌دهند به جای آن به سراغ قالی و قالیچه‌هایی با ابعاد کم بروند. در این صورت می‌توان فرش را به طور کامل در قسمت پایینی تخت‌خواب قرار داد، به گونه‌ای که وقتی از خواب بیدار می‌شوید و روی تخت می‌نشینید پاهایتان روی فرش قرار گیرد.

قانون فاصله فرش و دیوار

فرش منزل

علاوه بر قواعد و نکات پهن کردن فرش در قسمت‌های مختلف خانه، اصولی کلی نیز در رابطه با فرش در دکوراسیون منزل وجود دارد. رعایت این نکات قطعا می‌تواند در مرتب‌تر و شکیل‌تر شدن خانه و البته جلوه بیش‌تر کف‌پوش، فرش و… تاثیرگذار باشد. همچنین این قاعده در رابطه با اکثر قسمت‌های خانه صدق می‌کند و می‌توانید از آن بهره بگیرید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۳۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱:۳۷ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۰۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…