استفاده از زیورآلات مردانه

۳
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
عموما مردان کمتر از زنان به زیورآلات توجه می‌کنند. اما می‌دانید با انتخاب درست زیورآلات مردانه و استفاده به‌جا از آن‌ها می‌توانید استایل خود را متحول کنید؟
زیورآلات مردانه

زیورآلات مردانه برای خیلی از آقایان گزینه‌های اساسی به شمار نمی‌آیند. اغلب هم دلیلش این است که بسیاری از مردان فکر می‌کنند استفاده از زیورآلات صرفا مخصوص خانم‌هاست. در حالی که زیورآلات بسیار زیبایی در بازار وجود دارند که استفاده از آن‌ها استایل مردان را زیر و رو خواهد کرد. راهنمای خرید و استفاده از زیورآلات مردانه را در این مطلب مجله دلتا بخوانید و کلیشه‌های قدیمی را دور اندازید.

راهنمای خرید زیورآلات مردانه

متناسب با اندام خود از زیورآلات استفاده کنید

بسیاری از مردان یکی از اساسی‌ترین نکات درباره استفاده از زیورآلات را نمی‌دانند و آن نکته این است: گزینه‌هایی را انتخاب کنید که به جثه شما بیایند. اگر مرد درشت هیکلی هستید، هیچ‌وقت سراغ زیورآلات باریک و ظریف نروید و اگر به گروه مردان لاغراندام و استخوانی تعلق دارید، سراغ زیورآلات بزرگ نروید. همچنین به نکات زیر دقت کنید:

  • دستبند: به مچ دست‌هایتان دقت کنید، اگر پهن است سراغ دستبند و ساعت پهن بروید و اگر نازک است، از دستبند و ساعت‌های باریک‌تر استفاده کنید.
  • گردنبند: اگر گردنتان پهن است، از گردنبند بزرگ و پهن استفاده کنید و اگر لاغر است سراغ انتخاب‌های ظریف‌تر بروید.
  • انگشتر: مردانی که انگشتان درشت و کشیده دارند سراغ انگشترهای بزرگتر و پهن‌تر بروند؛ درست برخلاف مردانی که انگشتان لاغر و کوتاهی دارند.

اکسسوری مردانه

زیورآلات مردانه را یک جا متمرکز نکنید

یکی از اشتباهات مردان در مورد استفاده از زیورآلات، متمرکز کردن آن‌ها در یک بخش از بدن است. برای مثال ممکن است شما تمام انگشترهایتان را در انگشت‌های یک دست بیندازید یا چند گردنبند را روی هم استفاده کنید. هر دوی این کارها اشتباه است. شما قرار نیست با متمرکز کردن زیورآلات حواس بیننده را از استایلتان منحرف کنید و فقط به مچ دست یا گردن سوق دهید. پخش کردن و ایجاد تعادل در مورد استفاده از زیورآلات باعث می‌شود شیک‌تر به نظر برسید و استایلتان هم از دید بیننده پنهان نماند.

انتخاب گردنبند

موقعیت شناس باشید

حواستان باشد که زیورآلات مردانه مثل زیورآلات زنانه نیست که بتوان در هر موقعیتی از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال زنان ممکن است در هر شرایطی دستبند داشته باشند؛ اما مردان اگر در بعضی موقعیت‌ها از دستبند یا موارد مشابه استفاده کنند برای وجهه آن‌ها خوب نباشد.

برای مثال در محیطی که آموزشی است، مانند مدرسه، تا جایی که امکان دارد جلب توجه با زیورآلات را کنار بگذارید. در مصاحبه‌های کاری نیز بهتر است از زیورآلات استفاده نکنید. سر کار هم اگر قصد دارید از زیورآلات استفاده کنید به قواعد محیط توجه کنید؛ مثلا محیط کار دولتی قواعد سفت و سخت‌تری نسبت به محیط کار خصوصی دارد.

چگونه خوشتیپ شویم

با اعتماد به نفس باشید

اگر کلیشه‌های جنسیتی که شامل استفاده نکردن از زیورآلات برای مردان هم می‌شود شما را احاطه کرده است، سریع‌تر از شر آن‌ها خلاص شوید. ممکن است اعتمادبه‌نفس استفاده از زیورآلات را نداشته باشید و فکر کنید زیورآلات فقط برای استفاده زنان است. در چنین وضعیتی برای این که خودتان را به این قضیه عادت دهید، هر چند روز یک بار به یک فروشگاه سر بزنید و چند مدل را روی دست یا گردنتان امتحان کنید. به این طریق بعد از چند وقت چشمتان عادت می‌کند و می‌توانید برای خرید دست به کار شوید.

استایل پسرانه شیک

حد را نگه دارید

یک ضرب المثل دنیای مد می‌گوید «زیورآلات آخرین چیزی است که شما می‌پوشید؛ اما اولین چیزی است که به چشم می‌آید». درست به همین دلیل هم باید حد را نگه دارید و حواستان باشد خودتان را در انبوهی از زیورآلات مردانه غرق نکنید.

دستبند مردانه

به تناژ پوست خود دقت کنید

توجه به تناژ پوست به شما کمک می‌کند زیورآلات مناسب را پیدا کنید. به طور کلی به قاعده زیر دقت کنید:

  • اگر رگ‌های دست شما آبی یا بنفش است : پوست شما تناژ سرد دارد؛ بنابراین برای شما پلاتینیوم یا نقره مناسب است.
  • اگر رگ‌های دست شما سبز است: تناژ پوست شما گرم است و زیورآلات طلایی رنگ یا مسی برایتان مناسبند.
  • اگر رگ‌های دست شما آبی، سبز و بنفش است: تناژ پوست شما خنثی است و زیورآلات طلایی رنگ و نقره‌ای، هر دو برای شما مناسب به نظر می‌رسند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با رازهای خوش‌تیپی آقایان، “آقایان خوش‌تیپ این گونه‌اند” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…