جاذبه‌های شگفت‌انگیز آفریقای جنوبی

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
طبیعت و تفریحات متنوع آفریقای جنوبی باعث شده تا این کشور به یکی از مقاصد پرطرفدار در میان گردشگران تبدیل شود.
جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

شاید آفریقای جنوبی در میان طرفداران حمام آفتاب و عاشقان ساحل، به عنوان یک مقصد توریستی ساحلی، چندان شناخته شده نباشد، اما این کشور در کنار پارک‌های جنگلی و مناطق حفاظت شده، از شهرهای ساحلی بی‌نظیری نیز برخوردار است. در ادامه با جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی بیشتر آشنا شوید.

پارک ملی کروگر

پارک ملی کروگر، از معروف‌ترین پارک‌های سافاری در دنیا و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های حیات‌وحش در آفریقای جنوبی است. بازدیدکنندگان می‌توانند «۵ حیوان بزرگ» (Big Five) شامل شیر، پلنگ آفریقایی، کرگدن، فیل و بوفالوی آفریقایی را از نزدیک در این پارک تماشا کنند. البته حیوانات این پارک به همین موارد محدود نمی‌شود و در این منطقه علاوه بر بازدید از محوطه‌های باستانی می‌توانید با بالن، به تماشای طبیعت زیبای اطراف بروید.

پارک ملی کروگر

پارک کالاهاری

«پارک کالاهاری» یا همان «کالاگادی» (Kgalagadi Transfrontier Park)، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های حیات‌وحش در جهان به شمار می‌رود. شن‌های قرمز رنگ، آسمان آبی، علفزارهای طلایی و درختان تیغ شتری، پس‌زمینه‌ زیبایی را برای عکاسی به وجود می‌آورند. همچنین حیوانات مختلفی مانند شیر کالاهاری، میرکت، پلنگ، پرندگان شکاری، تیزشاخ کالاهاری، یوزپلنگ و کفتار در این پارک آزادانه زندگی می‌کنند.

پارک کالاهاری

استلنبوش

استلنبوش، یکی از تماشایی‌ترین شهرها در آفریقای جنوبی است و بعضی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های آفریقا در این شهر قرار دارند. بنابراین استلنبوش علاوه بر دوستداران طبیعت، مقصدی مناسب برای شکموها نیز به حساب می‌آید. همچنین دوستداران تاریخ می‌توانند از «موزه‌ روستا» (Village Museum) و «موزه‌ روپرت» (Rupert Museum) دیدن کنند و طبیعت‌دوستان نیز می‌توانند سری به باغ گیاه‌شناسی بزنند و در «پارک حفاظت‌شده‌ یونکرس هوک» به دوچرخه‌سواری یا کوهنوردی بپردازند.

استلنبوش

مسیر گاردن روت

مسیر «گاردن روت» از جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی است که تا ۲۰۰ کیلومتر در کنار سواحل جنوب شرقی این کشور کشیده شده و مناظر بی‌نظیری را در برمی‌گیرد. این مسیر از «خلیج موسل» شروع می‌شود و از دریاچه‌ها، صخره‌های ساحلی، تپه‌های سرسبز، تالاب و شهرهای زیبای ساحلی عبور می‌کند. شهر نایسنا، پارک ملی گاردن روت و غارهای کانگو فقط چند مورد از جاذبه‌های دیدنی اطراف این مسیرند. تفریحات این منطقه نیز شامل فیل‌سواری، بانجی جامپینگ و تماشای نهنگ‌ها است.

مسیر گاردن روت جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

غواصی با کوسه‌های سفید بزرگ

اگر درپی تفریحات پرهیجان می‌گردید، غواصی با کوسه‌های سفید بزرگ را از دست ندهید. این غواصی، احتیاجی به مدرک خاصی ندارد؛ زیرا درون قفسه‌ آهنی محکمی قرار می‌گیرید و سپس به درون آب انداخته می‌شوید. کوسه‌ها در تمام فصل‌ها در این مکان شنا می‌کنند و با قایق نیز می‌توانید به تماشای آن‌ها بروید. ماه آوریل تا اکتبر، بهترین زمان برای غواصی در کنار این کوسه‌ها است.

غواصی با کوسه‌های سفید بزرگ جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

گلدن مایل

منطقه‌ ساحلی و تفریحی گلدن مایل در شهر دوربان، شروع خوبی برای گردشگران این شهر است. سواحل طلایی این مکان، موج‌سواران و ماهی‌گیران و شناگران را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند و رستوران‌ها، مغازه‌ها، مجتمع‌های تفریحی و ساختمان‌های بلند هتل‌ها در اطرافش، بازدیدکنندگان را به یاد ساحل میامی می‌اندازد. ورزشگاه موسی مابیدا و دنیای آبی یوشاکا از جمله جاذبه‌های دیدنی گلدن مایل است.

گلدن مایل دوربان جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری اسپانیا “دیدنی های اسپانیا” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…