کشیت ؛ آبشاری در دل کویر

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آبشار کشیت در کرمان و در روستایی با همین نام در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان "شهداد" واقع شده است.
آبشار کشیت

کرمان علاوه بر پسته‌های خوشمزه و ارگ بم، به‌رغم طبع کویر‌ی‌اش با جاذبه‌های طبیعی خود نیز نظرها را جلب کرده است. آبشار کشیت در کرمان بهشتی زیبا را رقم زده و تصویری غیر قابل وصف را در مقابل چشمان گردشگران قرار داده است. بخش گردشگری مجله دلتا را با معرفی این آبشار ورق می‌زنیم.

دره کشیت با طول ۳ کیلومتر و نخلستان‌های زیبای خود، دره‌ای پوشیده از خزه‌های سبز رنگی است که به همراه آبشار ۱۲ متری کشیت مجموعه‌ای به غایت تماشایی را به وجود آورده است. دریاچه‌ای که درست در پای این آبشار به وجود آمده، زیبایی‌های این پدیده را دو چندان کرده است.

نکته بسیار جالب در خصوص این آبشار، به وجود آمدن حوضچه‌های طبیعی و بزرگ در مجاورت آن است که حدود ۶۰۰ متر مربع وسعت دارد. به وجود آمدن ده‌ها آبشار دیگر که از آبشار کشیت سرچشمه می‌گیرند، در رشد درختان انبوه و باغات مرکبات آن هم درست در دل کویر سوزان نقش به سزایی را ایفا کرده و باعث به وجود آمدن مناظری غیر قابل باور و رویایی شده‌است. میوه‌هایی که در دل کویر با آب زلال این آبشار رشد کرده‌اند، عبارتست از: انگور، به، انجیر، گردو و همچنین محصولات زراعی شامل: گندم٬ جو٬ ارزن و ترخون.

آبشار کشیت جاهای دیدنی کرمان
در روستای کشیت به قلعه‌ای بسیار قدیمی و مشهور به نام “قلعه کشیت” برخواهید خورد که نشان از تاریخی طولانی و تمدنی کهن از این منطقه خاص می‌دهد. بافت روستای کشیت بسیار منحصر به فرد و با وجود جاذبه های آبشار و قلعه‌ کشیت، حسابی بر سر زبان‌ها افتاده است.
برای رسیدن به این آبشار باید از کرمان به “گلباف” بروید و از آنجا با کوله پشتی و بدون وسیله نقلیه راهی روستایی کشیت شوید. از روستای کشیت تا آبشار معروف، حدود ۵ کیلومتر فاصله است.
به دلیل صعب العبور بودن منطقه و اینکه امکان بردن وسایل نقلیه وجود ندارد، هنگام سفر به کشیت، مقداری غذای اضافی؛ لباس، کفش مناسب و داروهای مورد نیاز را حتماً با خود به همراه داشته باشید تا هنگام گشت و گذار و لذت بردن از این مناظر دل انگیز، دچار مشکل نشوید.

پیشنهاد مطالعه: “آبشار یخی دره هملون ؛ یخ نوردی در پایتخت” را در مجله دلتا بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۲:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…