درمان ترک پا خیلی هم سخت نیست

۹
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلایل ترک پا : خشک بودن پوست، ایستادن‌های طولانی مدت، چاقی، بالا رفتن سن، برخی بیماری‌ها مانند تیروئید و دیابت و قرار گرفتن در معرض هوای سرد است که با یک درمان خانگی ساده حل می شود!
درمان ترک پا

ترک خوردن پاشنه پا به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. اما جالب است به شما بگویم درمان ترک پا نه هزینه دارد و نه داروی خاصی را می‌طلبد. در واقع درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند از شر این ترک های سمج خلاص شوید در این مطلب مجله دلتا متداول‌ترین شیوه‌های درمان ترک پا را با هم مرور می‌کنیم.

درمان خانگی ترک پا

۱. استفاده از سنگ پا

یکی از رایج‌ترین شیوه‌های درمان ترک پا استفاده از سنگ پاست. ابتدا پای خود را کمی در آب گرم و صابون قرار دهید تا پوست پاشنه نرم شود؛ سپس با استفاده از سنگ پا این ناحیه را بسایید تا سلول‌های مرده از آن جدا شوند.

فواید سنگ پا کشیدن

۲. درمان ترک پا با عسل

عسل یک ماده طبیعی و بسیار موثر برای درمان ترک پاشنه است؛ زیرا پوست را به‌طور طبیعی مرطوب می‌کند. می‌توانید یک فنجان عسل را در یک لگن کوچک آب گرم حل کنید و پاهای خود را در آن قرار دهید.

۳. روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل یکی دیگر از روش‌های طبیعی برای درمان ترک پااست. قبل از خواب پاها را کاملاً به روغن نارگیل آغشته و جوراب‌های نخی تمیز به پا کنید.

خواص روغن نارگیل

۴. شیر

شاید تعجب کنید اگر بدانید شیر برای لایه‌برداری پوست مفید است و به آن درخشش و طراوت می‌دهد. یک فنجان شیر را به یک لگن کوچک آب گرم اضافه کنید و پاهای خود را به‌مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید.

۵. وازلین موثرترین درمان ترک پا

خوشبختانه در خانه اکثر افراد وازلین وجود دارد. بعد از ساییدن پاهایتان، یک لایه ضخیم وازلین را روی ترک‌ها قرار دهید، جوراب‌های تمیزتان را به پا کنید و بخوابید.

روتین مراقبت از پا

۶. درمان ترک پا با گلیسیرین

گلیسیرین هم یک درمان بسیار خوب برای ترک پاست؛ زیرا خواص مرطوب‌کنندگی دارد. بهترین شیوه استفاده از گلیسیرین این است که آن را با آبلیمو ترکیب کنید و به پاهای خود بمالید، اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند و سپس بشویید.

۷. روغن کنجد

در این روش کافی است ۲ قاشق چای‌خوری روغن کنجد را به یک لگن کوچک آب گرم اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه پاهای خود را در آن قرار دهید. اگر ترک‌ها خیلی عمیق است، می‌توانید قبل از گذاشتن پاها در لگن نیز به آن‌ها روغن کنجد بمالید.

چگونه پاهای زیبایی داشته باشیم

بعد از درمان کامل ترک پاشنه پا، بهترین کار این است که راه‌های پیش‌گیری از بروز مجدد آن را پیدا کنید. برای مثال مرطوب نگه داشتن پاها، انتخاب کفش مناسب و نوشیدن آب کافی، چند راه خوب برای پیش‌گیری از ترک پاست.

پیشنهاد مطالعه: حتماً مطلب آرایش با ماسک در کرونا برایتان جالب است.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

  4. خالد

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۴۴ ب٫ظ

    خیلی مفید بود منم می خواهم از روغن نارگیل استفاده کنم

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۵۸ ب٫ظ

  6. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۵۸ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  7. بانو

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ در ۹:۱۴ ب٫ظ

    آره من وازلین زدم.خوب بود.جورابم پوشیدم. پایه من بدجوری پوسته میزنه

    پاسخ

  8. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  9. روزبهاني

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    روش عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…