ترسناک‌ترین پل‌های معلق جهان

۱
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گردشگری ماجراجویانه با پل‌های معلق در بلندترین ارتفاعات، میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است.
پل های معلق جهان

این پل ها در نظر اول سازه‌هایی به شدت زیبا و حیرت‌انگیز محسوب می شوند که هیچ‌گاه تصور نمی‌شد در بلندترین ارتفاعات و بر فراز دره های عمیق  ساخته شوند، اما به محض اینکه روی این پل‌ها قدم بگذارید، احساس ترس را تجربه خواهید کرد. با بخش گردشگری مجله دلتا و معرفی ترسناک‌ترین پل های معلق جهان همراه شوید.

پل شیشه ای ژانگ‌جیاجی Zhangjiajie

محل: ژانگ‌جیاجی، چین
تاریخ افتتاح: سال ۲۰۱۶
عنوان: بلندترین پل معلق با کف شیشه ای جهان
همه این جرأت را دارند که از یک پنجره شیشه ای در ارتفاع بالا بیرون را تماشا کنند، اما ایستادن روی یک صفحه شیشه ای در ارتفاع بسیار زیاد چیز دیگری است به خصوص وقتی که ارتفاع بیش از ۳۵۰ متر باشد. این پل با نزدیک به ۴۳۰ متر طول بین دو صخره در پارک ملی ژانگ‌جیاجی، هم‌اکنون رکورددار بلندترین پل شیشه ای جهان است. البته رکوردشکنی چینی ها در زمینه ساخت پل های معلق شیشه‌ای به اینجا ختم نمی‌شود.

پل شیشه ای ژانگ جیا جی

پل هونگ یاگو Hongyagu 

محل: شی جیا ژوانگ، چین
تاریخ افتتاح: سال ۲۰۱۷
عنوان: طولانی ترین پل معلق با کف شیشه ای جهان
هونگ یاگو با طول حدود ۴۸۸ متر، طولانی ترین پل معلق با کف شیشه ای جهان است که روی دره زیبای پر از آبشار، کوهستان و معابد قدیمی در شمال شرقی چین بنا شده است. هر بار فقط ۶۰۰ نفر اجازه رفتن روی این پل با ارتفاع نزدیک به ۲۱۸ متر را دارند. برای افزودن بر هیجان و البته ترس گردشگران داخلی و خارجی، این پل کمی تکان نیز می‌خورد. همچنین هنگام حضور روی این پل از شما خواسته می شود کفش‌های خاصی بپوشید که از وارد شدن صدمه به صفحه شیشه‌ای پل که زیر پای شما قرار دارد جلوگیری شود.

پل منطقه تماشایی هونگ یاگو

پل معلق کاپیلانو Capilano

محل: شمال ونکوور، بریتیش کلمبیا
تاریخ افتتاح: پل اصلی در سال ۱۸۸۹ ساخته شده است
عنوان: ۷۰ متر ارتفاع روی رودخانه کاپیلانو
در حالی که پل اصلی در سال ۱۸۸۹ از کنف و الوارهای درخت سرو ساخته شده بود اما سال‌هاست که با کابل های سیمی و مقاوم بتنی بازسازی شده است. هنگام راه رفتن روی پل لرزیدن و معلق بودن آن را کاملا حس خواهید کرد؛ تجربه ای که برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند ممکن است چندان خوشایند نباشد. پل کاپیلانو با همه زیبایی طبیعی و جنگلی و هوای روح بخشیکه دارد مخصوص افراد شجاعی است که علاقه‌مند به سفرهای ماجراجویانه و ترسناک هستند.

پل معلق کاپیلانو

پل رویال گورج Royal Gorge

محل: کلرادو، ایالات متحده
تاریخ افتتاح: سال ۱۹۲۹
عنوان: بلندترین پل معلق ایالات متحده برای ۹۰ سال
این پل که در ارتفاع بیش از ۲۹۱ متری رودخانه آرکانزاس قرار گرفته، بیش از ۳۹۰ متر طول داشته و دارای یک ساختار پایه‌ای فولادی_چوبی به طول حدود ۳۹۴ متر است. در اوایل دهه ۱۹۸۰ تغییراتی برای استحکام بیشتر روی این پل انجام شد. در مجاورت پل رویال گورج یک پارک سرگرمی و بلندترین زیپ لاین ایالات متحده نیز قرار دارد. این پل تا پیش از ساخت پل های معلق در چین به مدت ۷۰ سال عنوان بلندترین پل معلق جهان را در اختیار داشت.

پل رویال گورج

پل معلق شارل کونن Charles Kuonen

محل: راندا، سوییس
تاریخ افتتاح: سال ۲۰۱۷
عنوان: طولانی ترین پل معلق پیاده روی جهان
وقتی که پل معلق شارل کونن در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، لقب طولانی ترین پل معلق پیاده روی جهان را به خود اختصاص داد، عنوانی که هیچ پلی در خارج از کوه های آلپ سوییس تاکنون نداشته است. این پل روی دره ای پر درخت در نزدیکی شهر زرمات واقع شده است و بیش از ۴۹۴ متر طول و ارتفاعی کمی بیشتر از ۸۵ متر در قسمت میانی خود دارد.

پل معلق شارل کونن

 

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با گردشگری ماجراجویانه “۱۰ مقصد گردشگری هیجان انگیز در دنیا” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۷ ب٫ظ

    جالب و دیدنی بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…