خانه‌‎ های خالی و بازار اجاره

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برنامه اجاره‌داری حرفه‌ای با شناسایی خانه‌های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره، توسط معاونت مسکن و ساختمان در حال پیگیری است.
خانه های خالی

معاون وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی قریب‌الوقوع نظام اجاره‌داری خبر داده و گفته است: یکی از اهداف راه اندازی سامانه املاک و اسکان و تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف، شناسایی خانه‎ های خالی و هدایت آن‌ها به بازار اجاره به منظور تقویت این بازار است.

به گزارش مجله دلتا جدا از لایحه مالیات بر عایدی املاک که هنوز از دولت به مجلس نرفته، سامانه املاک و اسکان نیز با وجود رونمایی در بهمن ماه سال گذشته، تاکنون به دلیل عدم اتصال به دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان امور مالیاتی و شهرداری‌ها، راه‌اندازی نشده است. با این وجود محمود محمودزاده، از اجرای این سامانه در آینده نزدیک خبر داده و آن را راهکاری قابل اطمینان برای نظم دادن به بازار اجاره عنوان کرده است.

محمودزاده هدف از تلاش برای راه‌اندازی این سامانه و تکمیل اطلاعات آن توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف را شناسایی خانه‎ های خالی و هدایت آنها به بازار اجاره دانسته و اظهار می‌دارد: با توجه به وضعیتی که هم اکنون برای مستاجران وجود دارد و قابل درک است که بخش عمده‌ای از آنها به دلیل بحران کرونا، از عهده مخارج و هزینه کرایه واحدهای مسکونی برنیایند، امیدواریم با هدایت خانه‌های خالی به سمت بازار اجاره، شاهد روند کاهشی اجاره بها باشیم.

پیش از این نیز پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با تاکید بر اینکه ساخت واحدهای استیجاری توسط بخش خصوصی و با حمایت دولت، طرحی میان‌مدت است، گفته بود: با وجود پروژه‌های مسکونی نیمه‌تمام و تمام‌شده‌ای که قابلیت الحاق به طرح اجاره‌داری حرفه‌ای را دارند، پیشنهاد می‌شود تا بخش خصوصی واحدهای ساخته شده و یا در حال تکمیل خود را با دولت تهاتر کند و با ارایه واحدهای مسکونی، از دولت برای احداث واحدهای جدید، زمین دریافت کند.

بر این اساس واحدهای مسکونی تکمیل شده به گروه‌های مختلف درآمدی که توان تامین مسکن خود را ندارند و یا بخش عمده درآمد آنها به اجاره‌بها اختصاص یافته است، با بهای متناسب با درآمد، اجاره داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : “آخرین گزارش از طرح مالیات بر عایدی مسکن” را در مجله دلتا مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…