زوج ها دو بار وام مسکن می گیرند!‍‍‍

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بانک مسکن تصمیم گرفته است به زوج هایی که از وام خرید خانه استفاده کرده اند ،یک باردیگر وام مسکن پرداخت کند. پرداخت تسهیلات دوباره بانک مسکن به زوج ها ،مشروط به گذشتن دوره زمانی مشخص از  زمان نخستین باردریافت این تسهیلات و همچنین تسویه بدهی خود با بانک یا انتقال تسهیلات به دیگری ،خواهد بود.

پیش تر، زوج ها برای استفاده دوباره از وام مسکن، محدودیت داشتند؛ اما با مصوبه جدید بانک مسکن، این ممنوعیت برداشتهشده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل ازبانک مسکن ، زوج های متقاضی استفاده دوباره ازوام مسکن، متناسب با نوع تسهیلاتی که انتخاب می کنند باید ضوابط مصوب هرنوع از تسهیلات را رعایت کنند.

بانک مسکن

بر این اساس، چنانچه زوج متقاضی تسهیلات خرید خانه برای دومین بار، بخواهد تسهیلات ازمحل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات خرید مسکن یا تسهیلات مشارکت مدنی از محل صندوق پس انداز ساخت مسکن را دریافت کند ، درتعداد دفعات استفاده از تسهیلات محدودیت ندارد.

برای دریافت تسهیلات خرید خانه با استفاده سپرده ازمحل حساب صندوق پس انداز مسکن، حساب پس اندازمسکن جوانان و همچنین تسهیلات فروش اقساطی ناشی ازسهم الشرکه ازمحل صندوق پس انداز ساخت مسکن مجدد، باید ۵ سال ازتاریخ دریافت تسهیلات با سپرده قبلی گذشته وعملیات تسویه یا انتقال تسهیلات به دیگری ، انجام شده باشد.

در باره صندوق پس انداز مسکن بیشتر بخوانید:

«صندوق پس انداز مسکن یکم »،ترازی که منفی شد!

براساس مصوبه جدید هیئت مدیره بانک مسکن ، زوج ها برای بافت های فرسوده نیزمی توانند دوباره ازتسهیلات مسکن استفاده کنند. دربافت های فرسوده شهری،شرطخانه اولی بودن متقاضی استفاده ازتسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم ضروری نیست اما درصورتی که متقاضی، خانه اولی نباشد، نرخ سود این تسهیلات، ۸ درصد محاسبه خواهد شد. همچنین زوج ها برای استفاده دوباره از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم دربافت فرسوده، باید دوره زمانی ۵ سال پس ازنخستین باراستفاده از تسهیلات مسکن را سپری کرده و به تسویه با بانک یا انتقال تسهیلات اولیه به دیگری ، اقدام کرده باشند.

در این باره بیشتر بخوانید:

طرح پیشگام دولت برای نوسازی بافت های فرسوده

درخارج ازبافت فرسوده شهرهای کشور، آن دسته از زوج ها که یک بار از تسهیلات خرید خانه  استفاده کرده اند، نمی توانند از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم، بهره مند شوند چرا که برای تسهیلات یکم در خارج از بافت فرسوده، متقاضی باید حتماً شرایط خانه اولی را داشته  باشد، به این معنا که تا به حال از تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشد و فرم (ج ) زوج ها سبز باشد. منظور از سبز بودن فرم (ج ) آن است که زوج ها تا به حال از امکانات دولتی شامل زمین و مسکن استفاده نکرده باشند.

2 36 زوج ها دو بار وام مسکن می گیرند!‍‍‍

براساس مصوبه تازه هیئت مدیره بانک مسکن، اعطای تسهیلات بدون سپرده به زوج های متقاضی استفاده کردن دوباره از تسهیلات،‌ منوط به تأمین و تخصیص اعتبار و پیش بینی موضوع در سیاست های اعتباری یا طرح های مقطعی بانک است.

همچنین در اعطای تسهیلات توأم، ضوابط هر یک از تسهیلات، از شرایط عمومی و اختصاصی همان تسهیلات پیروی می کند. به بیان دیگر، در صندوق پس انداز ساخت مسکن و صندوق پس انداز مسکن، ارائه دو مورد تسهیلات مسکن به زوج ها برای ساخت یا خرید یک واحد مسکونی، امکان ندارد. زوج ها برای این منظور باید به صورت توأم (توأم با تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم یا اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن)، تسهیلات موردنظر خود را دریافت کنند.

در وام مجدد مسکن، تسهیلات ۱۰ میلیونی بدون سپرده هم داده می شود

در پرداخت مجدد تسهیلات خرید خانه زوج ها ازمحل اوراق گواهی حق تقدم استفاده ازتسهیلات بانک مسکن، اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مازاد برسقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده ازتسهیلات مسکن نیز انجام می شود. اما این تسهیلات (بدون سپرده)، تا زمان اجرای بخشنامۀ مربوط این نوع تسهیلات، در اختیار متقاضیان قرارخواهد گرفت.

در باره وام مسکن بدون سپرده بیشتر بدانید:

پرداخت وام مسکن بدون سپرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…