قیمت روز ویلا در شهرهای شمالی

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با افزایش قیمت ویلا در شرایط شیوع کرونا واسطه‌های ملکی یک هشدار جدی به خریداران و متقاضیان ویلا می‌دهند.
قیمت روز ویلا

نگاهی به قیمت روز ویلا در شهرهای شمالی کشور حکایت از افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ درصدی برخی ویلاها در شرایط کنونی بازار دارد. این افزایش هم‌زمان با کاهش میزان آگهی های فروش فوری نسبت به آگهی های شرایطی(فروش نقد و اقساط یا معاوضه) روی داده است.

به گزارش مجله دلتا تحقیقات میدانی نشان می‌دهد هم‌اکنون ویلاها به لحاظ قیمتی در دو گروه دسته‌بندی شده‌اند؛ دسته نخست ویلاهایی با بودجه خرید کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان است. این ویلاها عمدتا یک طبقه و دور از جاده‌ اصلی است. به گفته واسطه‌های ملکی با توجه به سن بنا و دوری یا نزدیکی آن به محدوده جاده‌های اصلی، امکان خرید یک ویلا با شرایط متوسط با حداقل بودجه ۵۰۰ میلیون تومان در برخی شهرهای استان مازندران و گیلان وجود دارد.

دسته دوم، ویلاهایی است که به دلیل قرارگیری در شهرک‌های مسکونی معروف و اصطلاحا «برند» قیمت پیشنهادی کل برای خرید آنها از ۷۰۰ میلیون تومان آغاز و تا بیش از ۴ میلیارد تومان نیز می‌رسد. عمده این ویلاها نوساز و اغلب از شرایط خاص مانند ویو خیره کننده یا نزدیکی به دریا برخوردارند. جالب آنکه برخی از واسطه‌های ملکی برای ترغیب متقاضیان غیربومی خرید ویلا از اصطلاحاتی همچون «شهرک تهران‌نشین» نیز استفاده  می‌کنند.

هشدار واسطه‌ها به خریداران

واسطه‌های بازار معامله که طی چند سال گذشته به‌طور مستمر در این حوزه فعالیت کرده‌اند یک هشدار جدی را به متقاضیان خرید ویلا در شمال می‌دهند. به گفته آنها در وضعیت کنونی که امکان رویت و خرید ویلا به‌صورت مشاهده در محل، به علت شیوع ویروس کرونا محدود شده، انتشار آگهی‌های مربوط به فروش ویلا با اقساط بلندمدت افزایش یافته است. این در حالی است که ممکن است تعدادی از این آگهی‌ها با ویلای مورد نظر با شرایط اعلام شده در آگهی کاملا متفاوت باشد. از این‌رو برخی از فعالان باسابقه در این بازار به متقاضیان خرید ویلا پیشنهاد می‌دهند تا عادی‌شدن شرایط و امکان جست و جو و خرید حضوری، از اعتماد به چنین آگهی‌هایی خودداری کنند. در جدول زیر قیمت پیشنهادی فروش ویلا در شهرهای شمالی کشور ارائه شده است. برای اطلاع از قیمت روز ویلا می‌توانید به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

قیمت ویلا

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…