آیا وصیت نامه باید با خط متوفی نوشته شود؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از موضوعات مهم پس از مرگ افراد وجود یک وصیت‌نامه است. بسیاری از افراد قبل از فوت، وصیت‌نامه‌ای را می‌نویسند تا پس از مرگ آن‌ها دارایی‌هایشان به همان صورتی که خودشان خواسته‌اند تقسیم شود.
نوشتن وصیتنامه با خط متوفی

نوشتن وصیتنامه با خط متوفی موضوعی است که در قانون بیان شده و خوب است افراد پیرامون آن اطلاع داشته باشند. سؤالی که در حال حاضر مطرح می‌شود آن است که وصیتنامه حتماً باید به خط خود موصی (وصیت‌کننده) باشد یا فرد دیگری هم می‌تواند آن را بنویسد؟ همراه مجله اینترنتی دلتا باشید تا با هم به این سؤالات پاسخ دهیم.

نوشتن وصیتنامه با خط متوفی

گاهی افراد تصمیم می‌گیرند که در زمان زندگی و حیاتشان، اقدام به نوشتن وصیتنامه کنند. بر اساس قانون؛ وصیت نامه‌ای دارای ارزش است که به خط فرد فوت شده یا وکیل او نوشته شده باشد. همچنین وصیتنامه باید دارای تاریخ و توسط فرد وصیت کننده به امضا رسیده باشد. بنابراین نوشتن وصیتنامه دارای شرایطی است که باید رعایت شود، وگرنه ارزش و اعتباری نخواهد داشت.

بنابراین، اگر شرایط لازم وجود نداشته باشند وراث بعد از مرگ ملزم به رعایت‌کردن این وصیت نیستند.

وصیتنامه

آیا وصیتنامه نیاز به امضای موصی (وصیت‌کننده) دارد؟

بسیاری از افراد قبل از فوت، وصیت‌نامه‌ای را می‌نویسند تا پس از مرگ آن‌ها دارایی‌هایشان به همان صورتی که خودشان خواسته‌اند تقسیم شود، البته برای نوشتن این وصیت‌نامه باید موارد قانونی طی شود.

اما در پاسخ به این سؤال که آیا نوشتن وصیتنامه با خط متوفی لازم است؟ باید گفت که در همه موارد مهم نیست که موصی با خط خودش وصیت‌نامه را بنویسد. زیرا گاهی اوقات فرد سواد نداشته یا از قوانین آگاه نیست، به همین جهت او می‌تواند از وکیل خود یا فرد دیگری درخواست کند که برای او وصیتنامه بنویسد و در حضور شهود وصیتنامه را امضا کند. نوشتن وصیتنامه به خط خود فرد چندان اهمیت ندارد. بلکه موضوع مورد اهمیت این است که وصیتنامه توسط فرد به امضا رسیده و برای آن شاهدی وجود داشته باشد.

آیا وصیتنامه نیاز به امضای موصی (وصیت‌کننده) دارد؟

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با مطالب حقوقی مطالبه مهریه از مادر شوهر را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ در ۵:۵۲ ب٫ظ

    عزیزم مال واموال اون مرحوم مهمه وبدرد میخوره خط ودستخطش به چه دردمیخوره عاموو🤭تقسیم کنیدبروید تمام

    پاسخ

    • ابجد اسدی

      ۲ تیر ۱۴۰۲ در ۸:۲۰ ب٫ظ

      پدر من که در زمان حیات دیناری کمک نکرد دو تا دخترتش را را گذاشت یتیم و بکشتن داد و پنج تا پسرش را دک کرد هی زن گرفت هی طلاق داد و بدون وصیت نومه مردن کرتاهه و همه آمدند مستاجراش را که جاخوش کرده بودند ب ضرب حکایت و شکایت بیرون کردن و مالش را هم تقسیم کردن و تمام پ دیدار به قیامت …. برادر کیلو نچدی؟ از اول ما رفت و آمدی نداشتیم ما فقط در ارث و میراث هم دیگر رو دیدیم .

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۱:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …