بازار ارز ، قیمت خانه را گران کرد

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار ارز، قیمت خانه را گران کرده است. عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران با بیان این مطلب گفت:« نوسان در بازارهای موازی،​ سودجویان را وادار کرده تا سرمایه های خود را از بازار ارز وارد بازار مسکن کنند».

بازار ارز

 به گزارش مجله دلتا به نقل از «اقتصاد آنلاین» محمد مهدی مافی افزود :«عرضه و تقاضا در قیمت خانه تاثیر می گذارد،تغییرات در بازار ارز، سکه و طلا، به جو روانی دامن می زند ودر نتیجه ، سرمایه ها از بانک ها به سمت بخش مسکن سرازیر می شود که افزایش قیمت خانه را در پی دارد».

درباره این مطلب بیشتر بخوانید:

رونق مسکن با خروج سرمایه از بازار ارز

اومی گوید:«قیمت خانه باید منطقی و معقول باشد در غیر این صورت توان خریدار کمتر شده و انبوه ساز هم میزان ساخت و ساز را کاهش می دهد».

مافی، با بیان اینکه  قیمت خانه در سال های گذشته به اندازه نرخ تورم بوده است افزود:«افزایش ۳۰ درصدی قیمت خانه ، بسیار افسار گسیخته است چرا که گروهی به سبب نوسان های بازار ارز وبا استفاده ازاین فرصت به سود های کلان می رسند درحالی که مردم ضررمی کنند».

وی تاکید کرد:«با افزایش قیمت خانه تحت تاثیر بازار ارز، قیمت مصالح ساختمانی، دستمزد کارگران و .. افزایش می یابد و در این میان فقط واسطه ها سود می کنند».

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران، باید اقتصادی پایدارداشته باشیم در غیر این صورت، تورم  به کاهش اشتغال در بخش مسکن منجر خواهد شد. مافی افزود:«در چند سال گذشته دولت،تورم را کنترل کرد اما اکنون قیمت خانه از تورم بالاتر رفته و این به زیان مصرف کننده واقعی است».

وی تصریح کرد:«خانه باید بر اساس نیاز و الگوی مصرف ساخته شود.در برخی از مناطق کشور با افزایش و در برخی نقاط با کاهش ساخت و ساز روبه روییم . به طور مثال خانه های لوکس بسیار زیاد است که تاچندین سال آینده به ساخت این واحدها نیاز نیست اما در مناطق متوسط و پایین جامعه  که به خانه نیاز دارند مسکن آماده وجود ندارد».

در این باره بیشتر بدانید:

فراوانی آپارتمان های لوکس نوساز در تهران

این خانه های گران!

به گفته مافی، دولت در بخش اجرایی مسکن نمی تواند اقدام کند اما در بخش بالادستی می تواند با آسان سازی ساخت و ساز و دریافت مجوز این روند را تسهیل کند.

در چند ماه گذشته تغییرات در بازار ارز و نوسان های نرخ دلار باعث شده است که قیمت خانه و آپارتمان به شدت افزایش یابد و خریداران را به سردرگمی دچار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…