رفع ورم صورت با ۶ راهکار موثر

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عفونت‌ها، واکنش‌های آلرژیک، کم آبی و بارداری شایع‌ترین علل ورم صورت هستند. راهکارهای موثر برای رفع ورم صورت را در این مطلب بخوانید.
رفع ورم صورت

ورم صورت بنا به دلایل مختلفی بروز می‌کند و خیلی مواقع نیز با مراقبت‌های خانگی بهبود می‌یابد؛ اما درصورتی که بر اثر عفونت‌های مختلف مانند عفونت چشم یا واکنش‌های آلرژیک ایجاد شده باشد، به معاینه‌ و درمان پزشکی نیاز دارد. بنابراین اگر ورم صورت‌تان زیاد است و به‌سختی نفس می‌کشید، باید در سریع‌ترین زمان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرید. در غیر این صورت می‌توانید در خانه برای رفع ورم صورت اقدام کنید. در این مطلب مجله دلتا به بررسی ۶ راهکار موثر درمان ورم صورت می‌پردازیم.

رفع پف زیر چشم

۱. آب سرد

رنه رولو، کارشناس پوست و زیبایی، توصیه می‌کند که برای رفع ورم صورت و کاهش پف زیر چشم ابتدا سینک دست‌شویی یا یک تشت و ظرف بزرگی را با آب سرد پر کنید و ۱۵ قطعه یخ در آن بیندازید. سپس یک سوم پیمانه نارون کوهی طبیعی نیز در آن بریزید. بعد از آن فقط کافی است که صورت‌تان را ۱۰ بار داخل آب غوطه‌ور کنید و بیرون بیاورید. بله، صورت‌تان را باید داخل آب غوطه‌ور کنید، نه این که آب روی صورت‌تان بپاشید.

درمان ورم صورت

این ترفند چگونه موجب رفع ورم صورت می‌شود؟ به‌گفته‌ی رولو، دمای سرد موجب انقباض مویرگ‌ها و تحریک تخلیه مایعات تجمع‌یافته در بافت‌های صورت می‌شود و نارون کوهی نیز به‌دلیل برخورداری طبیعی از خواص ضدالتهابی به کاهش پف صورت کمک می‌کند. حالا اگر نارون کوهی هم در دسترستان نبود، همان آب سرد و یخ تا حد زیادی پف صورت شما را برطرف می‌کند.

۲. کافئین

نصف قاشق چای‌خوری قهوه‌ با کافئین بالا را آسیاب کرده و در فیس واش‌‌تان بریزید و از آن استفاده کنید (فیس واش به محصولات شست‌وشوی صورت گفته می‌شود). کافئین به‌دلیل پاکسازی سطحی سموم از پوست و افزایش فوری گردش خون موجب رفع پف صورت می‌شود. همچنین اگر قهوه در دسترس‌تان نیست، به جای قهوه می‌توانید از چای سبز نیز استفاده کنید. چند عدد چای سبز کیسه‌ای را در یخچال بگذارید تا خنک شوند و بعد از حمام روی چشم‌هایتان قرار دهید. در آخر فقط کافی است که صورت‌تان را با حوله‌ای خیس‌شده با آب سرد پاک کنید.

علت ورم صورت

۳. یخ

سرما موجب کاهش پف صورت می‌شود. فقط کافی است درب فریزر را باز کنید و چیز سردی مثل یخ یا حتی کیسه نخود فرنگی یخ‌زده را بردارید و حداقل ۱۰ دقیقه روی محل پف بگذارید.

درمان پف صورت با یخ

۴. عرق‌ریزی

لورن کارلی، میکاپ آرتیست، توصیه می‌کند که اگر برایتان مقدور است، روی تردمیل یا الیپتیکال (همان اسکی فضایی) بروید و خون‌تان را به گردش دربیاورید. تقویت گردش خون موجب باز شدن منافذ پوست، خارج شدن تمامی مواد بد همراه با عرق از بدن و رفع ورم صورت می‌شود. ضمن این که در کل پس از ورزش کردن احساس بهتری خواهید داشت.

فواید ورزش برای پوست

۵. مواد غذایی پرآب

اگر نوشیدن آب زیاد برایتان سخت است، در عوض از میوه‌ها و سبزیجات پرآب مانند هندوانه، خیار، آناناس و کرفس بیشتر استفاده کنید. این قبیل مواد غذایی به‌دلیل دارابودن آب فراوان مانع کم آب شدن بدن می‌شوند و به زیبایی پوست کمک می‌کنند.

میوه های آبدار

۶. وضعیت خواب

توصیه دیگر این است که برای بهبود پف زیر چشم خود، شب‌ها زیر سرتان را بلندتر کنید (یعنی بالش بلندتر زیر سرتان بگذارید). این ترفند به کاهش بازجذب مایعات در نواحی دور چشم کمک می‌کند و درنتیجه صبح‌ها صورت‌تان کمتر پف‌آلود خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با یکی از روش‌های رفع پف زیر چشم، “ماسک سیب زمینی، برطرف کننده پف زیر چشم” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…