رکورد قیمت مسکن در تهران

۲
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با کاهش 24 درصدی معاملات در اسفند ماه 98 قیمت مسکن در شهر تهران رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد و وارد کانال 15 میلیون تومان شد.
قیمت مسکن تهران اسفند 98

تازه‌ترین گزارش‌‌ها از قیمت مسکن تهران در اسفند ۹۸ از رشد ماهانه ۸.۷ درصدی میانگین قیمت خانه و رسیدن آن به ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان در هر متر مربع خبر می‌دهد.

به گزارش مجله دلتا براساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در اسفند ماه ۹۸ میانگین قیمت مسکن تهران به ۱۵ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان رسیده است که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸.۷ درصد و ۴۲.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که تعداد معاملات مسکن پایتخت با کاهش ۲۴ درصدی نسبت به بهمن ماه ۹۸ به ۱۰ هزار و ۲۴۲ فقره رسیده است.

از آذر ماه ۹۸ روند صعودی قیمت مسکن شهر تهران پس از چهار افت ماهانه قبل از آن، آغاز شده است؛ به طوری که نرخ رشد ماهیانه قیمت در آذر ماه ۶.۸ درصد، در دی ماه ۳ درصد، بهمن ماه ۳.۸ درصد و در اسفند ماه ۸.۷ درصد بوده است. در اردیبهشت ماه ۹۸ قیمت مسکن در فاصله یک ماه ۱۱.۴ افزایش پیدا کرد و این بالاترین نرخ رشد ماهیانه قیمت از اردیبهشت ماه بوده است.

روند افزایش قیمت مسکن پس از آن شروع شد که قیمت ارز متاثر از تغییر نرخ بنزین و افزایش تقاضا با رشد مواجه شد و تاثیر خود را به شکل دو برابر شدن تعداد معاملات و رشد تدریجی قیمت در بازار مسکن پایتخت نشان داد.

در حالی که با شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفند ماه که به از دست رفتن رونق معاملات شب عید انجامید، انتظار می‌رفت قیمت ها به ثبات برسد، اما بر خلاف انتظار در آخرین ماه از سال ۹۸ بازار مسکن شهر تهران درگیر رکود تورمی شد.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…