از چشمه هفت رنگ مجن چه می‌دانید؟

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چشمه هفت رنگ مجن در منطقه حفاظتی شاهرود و در روستای مجن قرار دارد. همجواری این چشمه با جنگل‌های فرحزاد تاش، گردشگران را شیفته زیبایی‌های خود کرده است.
چشمه‌ هفت رنگ مجن شاهرود

طبیعت در دل بخش‌های کویری و خشک زمین منظره‌هایی بی‌نظیر و تکرارنشدنی را خلق کرده است. چشمه‌ هفت رنگ مجن شاهرود یکی از مناظر است که در فاصله ۲۷ کیلومتری شمال غربی شاهرود قرار دارد.

با ورود به منطقه چشمه هفت رنگ، دره‌هایی را میان کوه‌های شاهوار می‌بینید. از میان این دره‌ها، آب چشمه‌های مختلفی در جریان است، اما گوگردی بودن آب یکی از چشمه‌ها را می‌توان از استشمام بوی آن متوجه شد. مجله دلتا را با معرفی این چشمه بی‌نظیر ورق بزنید.

آب‌ های چشمه هفت رنگ از دل زمین می‌جوشد و مواد معدنی را با خود به همراه می‌آورد. وجود کانی و مواد معدنی در آب این چشمه‌‌ها، رنگین‌کمانی از رنگ‌های آبی، نارنجی، قهوه ای، جیوه ای، صابونی، فیروزه ای و سورمه ای تشکیل داده است.

در انتها، آب این چشمه‌ها با یکدیگر ترکیب شده و به آب چشمه‌ای سفید‌رنگ می پیوندند. گوش دادن به صدای ریزش آب از ارتفاع و تماشای نقاشی رنگارنگ طبیعت، شما را به وجد می‌آورد.

چشمه هفت رنگ

آب درمانی چشمه هفت رنگ مجن

با توجه به خاصیت درمانی گوگرد، چشمه‌ هفت رنگ مجن شاهرود از گذشته مورد توجه اهالی منطقه بوده است و در قدیم اهالی منطقه برای درمان بیماری‌‌های عصبی، پوستی و عضلانی از آب این چشمه استفاده می‌‌کردند. متاسفانه تاکنون اقدامی برای ساخت مراکز آب‌درمانی در این منطقه صورت نگرفته است. شاید با راه‌اندازی این مراکز بتوان به صنعت گردشگری منطقه رونق داد.

دسترسی به چشمه

چشمه هفت رنگ روبروی باغ‌ های منطقه گردشگری فرحزاد و در فاصله ۵ کیلومتری از سه راهی مجن واقع شده است. جاده شاهرود به مجن نیز که یک راه آسفالته است و امکان دسترسی از شاهرود  و سایر نقاط و شهرهای استان و خارج استان  را به منطقه فراهم می‌آورد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با چشمه‌های دیدنی دیگر “سرعین ؛ شهر چشمه های آب گرم” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۰۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…