خرید آپارتمان ارزان‌تر از مسکن ملی!

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی‌ قیمتی نشان می‌دهد که با رقم‌هایی حتی کمتر از قیمت اعلام‌شده برای ساخت مسکن ملی می‌توان در اطراف تهران از جمله پرند، هشتگرد و پردیس، آپارتمان خریداری کرد.
قیمت خرید آپارتمان در اطراف تهران

در حالی قیمت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن، متری ۲.۵ تا ۳.۵ و بعضا تا ۴ میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شده است که بررسی قیمت خرید آپارتمان در اطراف تهران نشان می‌دهد با هزینه‌ای در این حدود و حتی کمتر می‌توان در شهرهای جدید به خرید آپارتمان آماده اقدام کرد. 

به گزارش مجله دلتا، هم‌اکنون یک واحد ۸۷ متری تحویل آینده در فاز ۱۱ پردیس بین ۳۰۰ تا ۳۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود؛ درواقع قیمت هر متر مربع از این واحدها ۳.۸ میلیون تومان منهای وام ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۴ درصد است.

در شهر پرند نیز می‌توان با رقم‌های پایین‌تری خانه‌دار شد. نرخ واحدهای ۷۵ متری مسکن مهر در شهر جدید پرند از حدود ۱۳۰ میلیون شروع می‌شود که به این رقم ۴۰ میلیون تومان وام چهار درصد اضافه می‌شود. قیمت برخی واحدهای مسکن مهر و حتی شخصی ساز ۸۰ متری هم ۲۰۰ تا بالای ۳۰۰ میلیون تومان است. البته بسته به منطقه، موقعیت، متراژ و امکانات نرخ‌ها به بیش از ۳۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

بدین ترتیب قیمت هر متر مربع از یک واحد ۸۰ متری ۲۰۰ میلیون تومانی ۲.۵ میلیون تومان است که همین حالا تحویل داده می‌شود.

با توجه به قیمت خرید آپارتمان آماده در اطراف تهران ، خریداری واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با قیمت ۳.۵ تا ۴.۵ میلیون تومان، در اطراف تهران توجیه اقتصادی ندارد.

این اختلاف قیمت بین واحدهای مسکن ملی و مسکن مهر زمانی بیشتر خود را نشان می دهد که بنا به گفته پدرام صمیمی‌فر، عضو هیئت مدیره عمران پرند، قیمت زمین و محوطه‌سازی در طرح اقدام ملی مسکن جداگانه محاسبه می‌شود و با این حساب ممکن است قیمت‌ها به متری ۶ میلیون تومان نیز در شهر جدید پرند برسد. علاوه بر این برای تحویل واحد باید یک تا دو سال صبر کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از اخبار بیشتر “قیمت مسکن ملی پرند؛ فعلاً ۴.۵ میلیون!” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…