مناطق دیدنی دماوند

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دماوند شهری با آبشارها، دریاچه‌ها و سبزه‌زارهای زیبا در شمال تهران است که دیدنی‌های فراوانی دارد.
جاذبه های گردشگری دماوند

فصل گرما زمان خوبی برای گردشگران به ویژه تهرانی‌هاست تا به‌سمت دماوند راه بیفتند و خودشان را به چشمه اعلا برسانند و در این منطقه سبز و خنک و در حوالی این چشمه جوشان گشت‌وگذار کنند. با مجله دلتا و معرفی جاذبه های گردشگری دماوند همراه باشید.

چشمه اعلا

چشمه اعلا از جاذبه های گردشگری دماوند است که تقریباً در ۷ کیلومتری این شهرستان واقع شده است. با چشمه زلال اعلا، این منطقه به بوستان و تفرجگاهی خنک تبدیل شده و گذران اوقات فراغت در هوای خنک آن و نشستن زیر سایه درختان، برای بسیاری از تهرانی‌ها لذت‌بخش خواهد بود.

دماوند جاهای دیدنی

آبشار جنگلک

در ۷ کیلومتری دماوند، به محدوده آبشار جنگلک می‌رسیم. این آبشار ۳۵ متری در دره گروبار واقع شده است. البته این دره به‌جز آبشار جنگلک دو آبشار دیگر به اسم گروبار و آینه‌رود فرح افزا نیز دارد. آبشار جنگلک منطقه‌ سرسبز و باصفایی‌ برای گذران یک آخر هفته به یاد ماندنی است.

آبشار آینه رود فرح افزا

در میان درختان کهنسال بید، آبشاری وجود دارد که آرامشی دوست داشتنی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. این آبشار رویایی، آینه رود فرح افزا نام دارد و در فاصله‌ی یک کیلومتری شرق شهر دماوند واقع شده است.

آبشارهای دره گروبار

آبشار آینه‌رود با ۳۵ متر ارتفاع در منطقه روح‌افزا در گروبار و در ۷ کیلومتری شمال‌شرق دماوند جا خوش کرده است. این آبشار زیبایی بکری به منطقه دماوند بخشیده و از صخره‌های این منطقه جاری است و دره گروبار را با جریان نقره‌ای خود زیباتر نشان می‌دهد. از دماوند تا این آبشار حدود ۱۶ کیلومتر راه پیش رو دارید.

دماوند

چشمه و آبشار تیزآب

گفته می‌شود که آب چشمه تیزآب در شمال شهرستان دماوند، با طعم تندوتیزش، خواص درمانی دارد و برای بهبود بسیاری از بیماری‌های پوستی و بیماری های گوارشی مفید است. حدود ۵۰۰ متر که از چشمه دور شوید، پدیده‌ای دیگری از طبیعت خلاق را می‌بینید که به آبشار تیزآب معروف است. این آبشار با طول تقریبی ۱۰ متر از دل صخره‌ها به پایین سرازیر می‌شود و مانند نگینی در این منطقه می‌درخشد.

روستا و دشت مشا

یکی از دل‌چسب‌ترین مناطق شهرستان دماوند روستای مشا است. طبیعت و درختان سرسبز، آب‌وهوای خنک، جریان خروشان رودخانه بار و وجود امامزاده دوبرار این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری در حوالی تهران و در ۶ کیلومتری شهر دماوند تبدیل کرده است. دشت مشا در نزدیکی چشمه اعلا واقع شده است. اگر به دنبال یافتن یکی از مناطق بکری که دست کمتر گردشگری به آن رسیده باشد، دشت مشا را از یاد نبرید. این دشت مکان بسیار مناسبی برای عکاسی‌ از طبیعت محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه‌های طبیعی بیشتر “سفر یک روزه به ییلاق‌های نزدیک تهران” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۵۱ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…