بهترین معمار تاریخ برای شاگرد ایرانی خود چه کرد؟

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این گزارش شما را با بهترین معمار تاریخ آمریکا آشنا می کنیم.
بهترین معمار تاریخ

فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright) معمار، طراح داخلی، نویسنده و مدرس دانشگاه را بهترین معمار تاریخ آمریکا می دانند. کسی که در دوران حیات خود بیش از ۱۰۰۰پروژه را طراحی  کرد که از این تعداد تاکنون ۵۳۲پروژه ساخته شده است. رایت معتقد بود هر سازه باید با انسانیت، طبیعت و محیط در هماهنگی باشد، فلسفه ای که بعدها به عنوان معماری ارگانیک بر سر زبان ها افتاد .

«دکتر ابراهیم یوسفی» با اعلام این مطلب به مجله دلتا، افزود:«رایت با فلسفه منحصر به فرد خود در دوران فعالیتش دفاتر کار،کلیساها، مدارس، هتل ها، موزه ها و آسمان خراش های متعددی را طراحی و اجرا کرد. همچنین در شناسنامه کاری او طراحی و اجرای مبلمان، شیشه کاری های رنگی و انواع نمادها و عناصر تزئینی دیده می شود».

بهترین معمار تاریخ

موزه گوگنهایم در نیویورک

مشاور هنری هلدینگ دلتا در ادامه گفت:« لوید رایت از سوی موسسه معتبر «معماران آمریکا» به عنوان بهترین معمار همه تاریخ انتخاب شد، هرچند این اتفاق ۳۲ سال پس از مرگش رقم خورد. او شاگردان زیادی را تربیت کرد. از جمله این شاگردان آقای «نظام عامری» بود. نظام عامری به عنوان تنها شاگرد و همکار ایرانی لوید رایت در خلق اثر بی نظیر «موزه کاگنهایم»، در کنار او بود. البته عامری در کشورش سهم چندانی از مهر و قدرشناسی ندید و در سال ۱۳۹۵ در اوج گمنامی و محرومیت از دنیا رفت».

نظام عامری

نظام عامری(۹۵-۱۳۰۵)

یوسفی با اشاره به این که رایت در دوران زندگی خود ۲۰ کتاب و صدها مقاله علمی به چاپ رساند، گفت:«نظام عامری نقل می کرد که لویدرایت مدرک و درجات دانشگاهی را قبول نداشت، بنابراین مصاحبه کاری نظام عامری بدون توجه به مدرک او صورت گرفت. رایت ۸۵ ساله پس از مصاحبه، عامری را به عنوان شاگرد خود قبول کرد و پس از دو سال، از او برای طراحی موزه گوگنهایم کمک گرفت. همچنین به دلیل علاقه ای که به نظام عامری پیدا کرده بود، اقدام به طراحی منزل شخصی برای او کرد که این امر در بین شاگردان رایت بی سابقه بود».

فرانک لوید رایت در آوریل سال ۱۹۵۹ با درد شدید ناحیه شکم در بیمارستان بستری شد و در جریان ریکاوری پس از جراحی، در سن ۹۱ سالگی از دنیا رفت.

در همین ارتباط بخوانید:

موزه، مرکز فرهنگ وتمدن بشری

شاهکارهایی از معماری آمریکا

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…