راهنمای انتخاب لباس مجلسی برای عروسی

۳
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر شما هم موقع عروسی رفتن همیشه درگیر سوال "حالا چی بپوشم" می‌شوید، این مطلب را بخوانید تا با مهم‌ترین قواعد انتخاب لباس مجلسی آشنا شوید.
لباس مجلسی برای عروسی

خیلی از ما هر بار که به مراسم عروسی دعوت می‌شویم، حتی اگر کمدمان پر از لباس باشد، باز هم مدام این سوال در ذهنمان تکرار می‌شود که “حالا چی بپوشم؟” یا اگر قصد خرید لباس داشته باشیم، این بار سوال پرتکرار “حالا چی بخرم؟” ذهنمان را به خود مشغول و انتخاب را برایمان سخت می‌کند. به طور کل انتخاب و خرید لباس مجلسی برای عروسی قواعدی دارد که مهم‌ترین آن‌ها را در این مطلب مجله دلتا ذکر کرده‌ایم. با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید انتخابی عالی داشته باشید و در مراسم بدرخشید.

لباس مناسب عروسی

۱. باید در لباس احساس راحتی کنید

لباس‌های خیلی کوتاه یا خیلی بدن‌نما شاید برای مهمانی‌های غیررسمی مناسب باشند؛ اما قطعا بهترین انتخاب برای یک مراسم عروسی به ویژه مراسم‌های رسمی‌تر نیستند. فراموش نکنید که اگر می‌خواهید در بین مهمان‌های عروسی بدرخشید، باید یک لباس مناسب انتخاب کنید، لباسی که در آن احساس راحتی داشته باشید و بتوانید تمام شب را با آن خوش بگذرانید.

لباس شاد

۲. با عروس ست نکنید!

به شما توصیه می‌کنیم پوشیدن لباس سفید، عاجی، بژ، شیری روشن و کرم ملایم و هر رنگی که ممکن است شبیه رنگ لباس عروس باشد را فراموش کنید؛ به ویژه اگر مدل لباس مجلسی شما دامن بلند و دنباله‌دار دارد! در مراسم عروسی فقط قرار است یک عروس دیده شود، پس آن شب بقیه نباید شبیه عروس باشند.

حتی اگر قرار است کت و دامن یا حتی کت و شلوار بپوشید، بهتر است زمان خرید لباس مجلسی برای عروسی سراغ رنگ‌های گفته شده نروید.

بهترین لباس مجلسی

۳. کفش مجلسی را با در نظر گرفتن نکات زیر بخرید

مدل کفش مجلسی یا حتی مدل پاشنه آن باید متناسب با لباس و فضای مهمانی باشد؛ پس:

  • اگر عروسی داخل باغ برگزار می‌شود و ممکن است زمین چمن یا هر سطح نرم دیگری باشد، پاشنه‌های باریک با هر قدم که بر می‌دارید عذابتان می‌دهند. پس مطمئن باشید کفشی که انتخاب می‌کنید، با فضای عروسی متناسب است.
  • رنگ یا حتی مدل کفش مجلسی و پاشنه‌داری که انتخاب می‌کنید، باید با فرم لباس شما همخوانی داشته باشد. مثلا هرگز یک بوت پاشنه دار را با دامن بلندی که روی آن را می‌پوشاند نپوشید.
  • شما قرار است چندین ساعت با کفش مجلسی‌تان سر کنید و این که وسط عروسی بخواهید کفش‌ها را دربیاورید، صحنه زیبایی ایجاد نمی‌کند؛ پس همیشه کفشی را انتخاب کنید که پایتان را نمی‌زند و البته با ارتفاع پاشنه‌هایش راحتید.

لباس مجلسی

۴. متناسب با فصل خرید کنید

معمولا عروسی‌ها در بهار، تابستان یا اوایل پاییز برگزار می‌شوند، به ویژه اگر قرار باشد مراسم داخل باغ باشد؛ اما به هر حال هنگام انتخاب لباس مجلسی برای عروسی شما باید به فصل برگزاری جشن و تناسب کفش و لباس مجلسی با آن توجه کنید.

لباس برای عروسی

  • بوت و نیم بوت پاشنه‌دار را برای مراسم پاییز و زمستان نگه دارید.
  • لباس‌های حریر، توری یا شبیه آن، به‌علاوه صندل‌های مجلسی و پاشنه‌دار را فقط در مراسم‌های تابستانی استفاده کنید.
  • پیراهن‌های تیره مثل مشکی اگرچه به عنوان لباس مجلسی برای عروسی انتخابی عالی به نظر می‌رسند، اما نه برای یک عروسی تابستانی!
  • پیراهن‌های گلدار را بهتر است برای عروسی‌های بهار و تابستان بخرید.

پیراهن مجلسی

۵. در استفاده از زیورآلات زیاده‌روی نکنید

باور کنید که در یک مراسم عروسی به همه اکسسوری‌ها و زیورآلات خود از جمله گوشواره، انگشتر، گردنبند، دستبند، ساعت و تمام چیزهایی که در کمدتان دارید، نیاز ندارید! زیورآلات را به اندازه استفاده کنید و البته متناسب با مدل لباس مجلسی‌تان. پیش از بیرون رفتن نگاهی به آینه کنید و اگر می‌بینید بیش از حد براق و شلوغ هستید، یکی از زیورآلات خود را کم کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای انتخاب گوشواره مناسب، “انتخاب گوشواره مناسب؛ نکاتی که باید بدانیم” را مطالعه کنید.

زیورآلات

۶. با همراه خود ست باشید

حتما عکس ست‌های زن و شوهری برای رفتن به مهمانی را دیده‌اید، اگر در عروسی همراه دارید، حتما سعی کنید لباس‌هایتان با هم همخوانی داشته باشد. هیچ چیزی بیش تر از یک ست متناسب و شیک نمی‌تواند توجه‌ها را به شما جلب کند!

در مورد لباس مجلسی کار ساده است، کافی است هنگام انتخاب لباس مجلسی برای عروسی دقت کنید که برای مثال رنگ کراوات و پیراهن مجلسی با هم همخوانی داشته باشد. این ست را می‌توانید با دستمال جیب و هر اکسسوری کوچک دیگری نیز ایجاد کنید. سعی کنید این کار را با ظرافت تمام انجام دهید!

لباس مجلسی برای عروسی مختلط

در نهایت این که یکی از مهم‌ترین نکات در مورد انتخاب لباس مجلسی برای عروسی، توجه به کیفیت و دوخت آن است؛ این نکته‌ای است که از چشم‌ها پنهان نمی‌ماند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با انواع لباس مجلسی، “۴ مدل لباس مجلسی لمه” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۴۵ ب٫ظ

    بسیار عالی ئ مفید بود . ممنون

    پاسخ

    • صدف فرزانه

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۰۵ ب٫ظ

      خواهش می‌کنم. ممنون از توجهتون 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…