چرا موها بیش از حد چرب می شود؟

۱
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرب شدن بیش از حد موی سر از مشکلاتی است که می‌تواند زیبایی ما را تحت تاثیر قرار دهد و برایمان آزار دهنده باشد. علل چرب شدن مو را در ادامه بخوانید.
علت چربی مو
افرادی که پوست و موی چرب دارند ناچارند هر روز مو‌های خود را بشویند تا چرب و کثیف به نظر نرسند. شایان ذکر است که چرب شدن بیش از اندازه مو‌ها گاهی به عادت‌های نادرست خودمان مربوط می‌شود. خواندن این مطلب در مجله دلتا و بررسی علت چربی مو به شما کمک می‌کند تا حد قابل توجهی این مشکل را برطرف کنید.

بازی کردن مداوم با مو‌ها

برخی افراد عادت دارند هنگام صحبت یا کار کردن، مدام با مو‌های خود بازی کنند یا انگشتان خود را بین مو‌ها و پوست کف سر حرکت دهند. تماس مداوم دست با موها می‌تواند علت چربی مو باشد. این عادت نادرست باعث انتقال چربی از کف سر و ریشه به ساقه مو‌ها شده و در نهایت به چرب شدن و کثیف به نظر رسیدن مو‌ها منجر می‎شود.

چگونه چربی مو را از بین ببریم

شستن بیش از حد مو‌ی چرب

برخی افراد گمان می‌کنند بهترین راه برای رهایی از موی چرب، شستن مداوم آن‌هاست. از این رو، افرادی که بیش از اندازه مو‌های خود را با آب گرم و شامپوی مخصوص مو‌های چرب می‌شویند (روزی یک بار)، بیشتر موهایشان چرب خواهد شد. بهتر است این افراد موهای خود را حداکثر ۲ یا ۳ بار در هفته شامپو کرده و برای آبکشی، از آب ولرم استفاده کنند.

مصرف بیش از اندازه از نرم کننده‌ها

یکی دیگر از عادت‌های نادرستی که می‌تواند علت چربی مو باشد، استفاده بیش از اندازه یا نادرست از نرم کننده‌هاست. افرادی که نرم کننده را به کف سر خود می‌زنند یا از نرم کننده‌های قوی همراه با شامپو‌های حاوی نرم کننده استفاده می‌کنند، زودتر از دیگران حالت مو‌های خود را از دست می‌دهند. بنابراین اگر از شامپو‌های حاوی نرم کننده استفاده می‌کنید، بهتر است جداگانه نرم کننده مصرف نکنید. در ضمن نرم کننده را فقط به نوک مو‌های خود بزنید و نگذارید با پوست کف سر تماس داشته باشد.

درمان موی چرب

شانه کردن بیش از حد مو‌ها

شانه کردن بیش از اندازه مو‌ها می‌تواند باعث انتقال چربی کف سر به ساقه مو‌ها شود. بنابراین اگر مو‌های شما در طول روز نیاز به شانه کردن دارند، بهتر است شانه را از میانه مو‌ها به سمت انتها بکشید و از شانه زدن موها، از کف سر به پایین، خودداری کنید.

روش صحیح شانه کردن مو

استفاده از حالت دهنده‌های نامناسب

انواع حالت دهنده‌های مو، ماسک‌های مو و سرم‌های مو، جزء محصولات زیبایی بسیار پرطرفدار است که می‌توانند به خودی خود باعث چرب شدن مو‌ها شوند. برای پیشگیری از بروز مشکل موی چرب، بهتر است افراد دارای مو‌های چرب از حالت دهنده‌های بر پایه آب یا رطوبت‌رسان استفاده کنند و حالت دهنده‌ها فقط روی ساقه مو‌ها اسپری یا مالش داده شوند.

حرارت دادن بیش از حد مو‌ها

برخی افراد عادت دارند بعد از هر بار استحمام مو‌های خودشان را با حرارت بالا سشوار یا اتو بکشند و با لوازم برقی مخصوص فر کنند که این می‌تواند علت چربی مو باشد. بنابراین استفاده از انواع حالت دهنده‌های حرارتی برای مو را فقط به جشن‌ها، مراسم و مهمانی‌های خود محدود کنید.

مضرات سشوار کشیدن

تغذیه نامناسب

غذایی که می‌خورید تاثیر مستقیم و مهم بر سلامت پوست سر دارد. رژیم‌های غذایی چرب، قطعا ترشح غدد چربی را افزایش می‌دهد. این امر می‌تواند جریان خون را در سر محدود کرده و منافذ پوست سر را ببندد. به علاوه، رشد هورمون DHT نیز متوقف شده و باعث ریزش مو می‌شود و این چرخه ادامه می‎یابد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نحوه رفع مشکلات مو با تغذیه، “رفع مشکلات مو با تغذیه مناسب” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…