باغرود نیشابور ؛ مقصد روزهای گرم

۳
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
باغرود منطقه‌ای با طراوت و سرسبز و دارای طبیعتی منحصر به فرد است که در 12 کیلومتری شمال شهر نیشابور قرار دارد.
باغرود نیشابور

سرسبزی و وسعت باغرود نیشابور باعث شده تا روح طبیعت و رونق کشاورزی در این منطقه جریان داشته باشد. با گذر از نیشابور، اگر از این مرکز گردشگری دیدن نکنید یک فرصت بی نظیر را از دست داده‌اید. همچنین در مسیر رسیدن به این منطقه ییلاقی می‌توانید از روستای زیبای برف‌ریز و دیگر روستاها با طبیعتی بکر و بی‌نظیر دیدن کنید. با مجله دلتا و معرفی باغرود همراه باشید.

تماشای جوشش آبشار چشمه‌ای از دل سنگ، دوستداران طبیعت و گردشگران بسیاری را به طبیعت باغرود کشانده است. پس از تماشای آبشار و حرکت در امتداد آن به سمت غرب که مسیر آن توسط کوهنوردان بومی شهر نیشابور آماده شده است، به آبشار دومی خواهید رسید که این آبشار نیز با زیبایی و طراوت خود به طبیعت نیشابور جلا بخشیده است.

طبیعت باغرود نیشابور

اهالی باغرود نیشابور عمدتا به کشاورزی مشغول هستند و درآمد اصلی آنها نیز از این فعالیت تامین می‌شود. به همین دلیل باغ‌‌های سرسبزی در این ناحیه وجود دارد و خاک آن بسیار حاصلخیز است.

اردوگاه شهید رجایی نیز که عده ای از ساکنان نیشابور را در خود جای داده است و در این مکان مشغول به کار هستند، به عنوان یک پادگان بزرگ نظامی و یک اردوگاه بین‌المللی گردشگری در نظر گرفته شده است. این اردوگاه با امکانات فرهنگی مانند کتابخانه، نمازخانه، سالن اجتماعات تابستانی، کارگاه‌های مختلف مهارتی، سینما و رصدخانه، ظرفیت پذیرش ۵ هزار نفر برای اردوهای یک روزه و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اردوهای چند روزه را دارد.

باغرود در نیشابور

در مسیر منتهی به باغرود نیشابور و و در نزدیکی دامنه جنوبی قله بینالود به روستایی به نام برف ریز خواهید رسید که این روستا نیز از مناطق دیدنی و باطراوت نیشابور بوده و در میانه جاده و در سمت غربی آن واقع شده است. این روستا که به دیده‌‌بان شهر نیشابور شهرت دارد بامناظری زیبا، چشمه‌های آب متعدد و همچنین آب و هوای مناسب و لذت بخش از برف گیرترین نقاط نیشابور به شمار می‌آید.

در مسیر باغرود نیشابور و حتی پشت این اردوگاه نیز روستاهای دیگری چون دربهشت و … قرار دارند که دارای مناظر، زیارتگا‌ها و مناطقی برای پیک نیک نیم‌روزی در فصل تابستان است. برای مثال یکی از قسمت‌هایی که طرفداران بسیاری به ویژه در میان کوهنوردان دارد هفت غار است که مثل برف ریز در میانه مسیر جاده باغرود واقع شده است. با آغاز روزهای بسیار گرم و طاقت فرسای تابستان بد نیست سری به این منطقه بکر و خوش آب و هوا بزنید و از زیبایی‌های آن لذت ببرید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۱۶ ب٫ظ

    جالب بود ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۳:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…