بازار ملک از نگاه مطبوعات – ۱۶ شهریور ۹۶

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
2017 09 04 14 51 26 بازار ملک از نگاه مطبوعات – 16 شهریور 96

هفته نامه پیام ساختمان – افزایش ۱۰ درصدی قیمت ها در بازار مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر این که نیمه دوم امسال شاهد رونق بیشتر معاملات مسکن خواهیم بود، گفت: در شرایط فعلی، رشد قیمت مسکن در حد تورم را شاهد هستیم و کاهش نرخ سود بانکی به هدایت سرمایه‌‌ها به تولید مسکن منجر خواهد شد.

حسام عقبایی درخصوص آخرین وضعیت بازار مسکن گفت: وضعیت معاملات مسکن رو به بهبود است و اگر اصلاح سیاست‌های بانکی در سال ۹۵ رخ می‌داد پارسال شاهد رونق بازار مسکن بودیم.

وی با اشاره به این که تأخیر در اصلاح سیاست‌های بانکی باعث شد عبور از رکود به تأخیر بیفتد، افزود: هنوز هم اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی به طور کامل رخ نداده، اما تغییرات خوبی در حال رخ دادن است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: کاهش نرخ سود بانکی می‌تواند به بالا رفتن قدرت خرید، رونق ساخت و ساز و فروش واحدهای خالی کمک کند و از آنجا که شاهد فرارسیدن سررسید تسهیلات بانکی برای خرید مسکن در سال جاری هستیم، بالا رفتن قدرت خرید متقاضیان می تواند موجب رونق خرید و فروش شود.

روزنامه آرمان – انبوه سازان آمادگی کمک به دولت را دارند

رئیس کانون انبوه سازان گفت: «هرچند که در بازار مسکن شاهد رونق نیستیم، اما افزایش ۵ تا ۶ درصدی میانگین قیمت‌ها مربوط به خرید و فروش معاملات فصلی است که از نیمه مرداد هر سال آغاز شده و تا شهریور ادامه دارد.»

جمشید برزگر با بیان این که اجاره بها ۲۰‌ درصد بیشتر شده، تاکید کرد: اجاره نشینی ۳۲ ‌درصد جمعیت شهری و ازدواج سالانه بین ۷۰۰ تا ۹۰۰‌ هزار جوان نشان می‌دهد که باید در زمینه تولید و عرضه مسکن با تقاضا تعادل مناسبی برقرار شود.

به گفته او «توانمندسازی اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه در متعادل شدن قیمت‌ فروش و اجاره‌بهای واحدهای مسکونی تاثیرگذار خواهد بود.»

عقبایی ادامه داد: افزایش سقف تسهیلات بانکی، طولانی شدن مدت بازپرداخت آن و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی در تقویت قدرت خرید مسکن برای اقشار متوسط، کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه موثر است.

به گفته این کارشناس مسکن: این افراد همواره به دنبال خرید واحدهای ۷۰ تا ۸۰ متری هستند و انبوه سازان با توجه به صلاحیت حرفه‌ای خود آمادگی دارند در حد توانایی‌هایشان به دولت کمک کنند.»

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور اظهار داشت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد در سطح کشور بیش از ۲ میلیون انباشت تقاضای مسکن وجود دارد و رونق بازار می‌تواند علاوه بر افزایش اشتغال‌زایی در کشور، سایر صنایع مرتبط با مسکن و ساخت‌ و ‌ساز را، رونق دهد»

 روزنامه اعتماد – هزینه مسکن در سبد خانوارها

بیت الله ستاریان معتقد است: با توجه به نقدینگی دولت که پس از برجام به دست آمد، تصور می شد سال ۹۵ مسکن رونق بگیرد؛ اما برجام به کندی پیش رفت، بنابراین کارشناسان احتمال دادند نیمه دوم سال ۹۶ حرکت‌هایی در بخش مسکن آغاز شود که تقریبا چنین شد.

وی در این باره اضافه می کند: وقتی بخش مسکن به پایان رکود نزدیک می‌شود، چهار شاخص را نشان می دهد: افزایش قیمت، کثرت معاملات، سرمایه ‌گذاری و افزایش تولید.

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان این که هم اکنون تحرک نسبی در هر چهار عامل یاد شده دیده می‌شود تصریح می کند: شرایط کنونی نشان می‌دهد احتمالا تا انتهای امسال تحرک های بازار مسکن بیشتر شده و اوایل سال آینده به اوج خود می‌رسد. وی پیش بینی می کند که تورم بخش مسکن بیش از ۲۰ درصد شود.

ستاریان درباره افزایش اجاره بها در تابستان امسال که در برخی نقاط تا ۳۰ درصد رشد داشت، اظهار می دارد: همیشه پیش از التهاب در بخش مسکن، بخش اجاره ملتهب می شود که بستری برای التهاب مسکن است. بر همین اساس، قیمت مسکن در سال آینده افزایش خواهد داشت و کسانی که می‌خواهند وارد بازار مسکن شوند چون نقدینگی کافی ندارند، ابتدا به بازار اجاره می روند و سپس وارد خرید و فروش می‌شوند.

 روزنامه عصر اقتصاد – ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی

قائم ‌مقام وزیر راه ‌و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: هم اکنون ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضی ندارد.

 احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه افتتاح پروژه ۲۲۰ واحدی مسکن مهر شهرک زاگرس سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۹۰۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرده‌ایم که ۶۹۰ هزار واحد آن مربوط به دولت قبل است.

وی اعلام کرد: از کل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به اتمام رسیده که ۳۰۰ هزار واحد به دلیل مشکلات زیرساختی به متقاضیان تحویل داده نشده است.

مهرآبادی افزود: سایر دستگاه‌ها و شرکت‌های خدماتی هم باید در راستای تکمیل این واحدها وزارت راه و شهرسازی را یاری کنند؛ چون فقط این وزارت خانه متولی این واحدها نیست./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…