برطرف کردن منافذ باز پوست

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بسیاری از افراد از منافذ باز صورت خود ناراضی هستند. در این صورت روش‌هایی برای بستن منافذ باز پوست مانند شست‌وشوی مرتب پوست و استفاده از انواع ماسک‌های طبیعی وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.
درمان منافذ باز پوست
ترشح غدد چربی پوست بر عهده منافذ پوست است و افرادی که پوست چربی دارند منافذ بازتری دارند. در واقع پوست برای این که بتواند چربی اضافه را خارج کند، این منافذ را بازتر می‌کند و این امر کاملا طبیعی است. روش‌های بسیاری برای درمان منافذ باز پوست به روش خانگی وجود دارد. برای مثال برای جمع کردن منافذ می‌توانید از انواع ماسک‌های طبیعی در منزل استفاده کنید. در این مطلب مجله دلتا، روش‌های درمان منافذ باز پوست به روش خانگی را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.
بستن منافذ پوست

۱. شست‌وشوی پوست

شستشوی مرتب پوست یکی از راهکار‌های ابتدایی برای پیشگیری و بستن منافذ پوست به روش خانگی است. شست‌وشوی مناسب پوست باید با انتخاب شوینده‌های ملایم و متناسب با نوع پوست باشد. برای پوست‌های چرب و مختلط، استفاده از شوینده‌ای که بتواند چربی اضافه سطح پوست را پاک کند، توصیه می‌شود. شست‌وشوی ۲ بار در روز، یک بار صبح و یک بار بعدازظهر یا شب برای پوست‌های چرب مناسب است. افرادی که پوست‌های خشک دارند، باید از شست‌وشوی بیش از حد پرهیز کنند و شوینده‌ای که استفاده می‌کنند، بسیار ملایم و  غیرصابونی باشد.

رفع منافذ باز پوست

۲. جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک عامل لایه‌بردار ملایم عمل می‌کند. برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی محل‌هایی از منافذ باز پوست که درون آن‌ها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه‌های پوست شده‌اند از جوش شیرین استفاده کنید. به همین منظور یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را همراه کمی آب مخلوط کرده و پس از شست‌وشوی پوست با آب و صابون، محلول به‌دست آمده را روی صورت ماساژ داده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه پوست را با آب سرد شست‌وشو دهید.

۳. بخور پوست

یکی از روش‌های کاربردی برای درمان و از بین بردن جوش‌های سر سیاه و درمان منافذ باز پوست استفاده از بخور است . در ظرفی آب را جوش آورده؛ سپس کمی بابونه در آن بریزید و سر خود را با یک حوله بپوشانید و بالای ظرف بخور نگه دارید. زمانی که پوست صورت شروع به عرق کردن کرد، نشانه این است که منافذ پوست در حال بسته شدن است. برای کسب نتیجه بهتر این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با شیوه صحیح بخور صورت، “پاکسازی پوست با بخور” را مطالعه کنید.

مراقبت از پوست

۴. لیمو

خاصیت اسیدی لیمو سبب بسته شدن منافذ پوست می‌شود و از روش‌های درمان منافذ باز پوست به روش خانگی است. به کمک آبلیمو و سفیده تخم‌مرغ یک ماسک برای بسته شدن منافذ و سوراخ‌های ریز پوست بسازید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس بشویید. وقتی هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید، نتیجه مطلوب را می‌گیرید. برای بهتر شدن اثر آن، بعد از بخور دادن صورت از آن استفاده کنید.

۵. یخ

برای استفاده از یخ ابتدا آن را در یک پنبه آرایشی قرار دهید و سپس به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود بمالید. نتیجه آن بسته شدن منافذ پوست و خروج گرد و غبار از داخل آن است. ضمنا کمپرس یخ برای ورم پلک‌ها بسیار موثر است.

فواید یخ برای پوست

۶. ماسک جوانه گندم

اگرچه استفاده از انواع ماسک برای صورت خالی از لطف نیست؛ اما به صورت ویژه ماسک جوانه گندم نه فقط در درمان منافذ باز پوست تاثیر مثبت دارد، بلکه در روشن و شفاف کردن پوست صورت موثر است. برای تهیه این ماسک به جوانه گندم یا همان گندم جوانه‌زده که پس از خشک کردن به صورت پودر در بسیاری از عطاری‌ها فروخته می‌شود، نیاز دارید. برای این کار یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با کمی شیر مخلوط کنید. ابتدا پوست را با استفاده از لیف و صابون شست‌وشو دهید و سپس مخلوط به دست آمده را روی پوست به صورت حرکت چرخشی ماساژ داده و پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…