آخرین گزارش از طرح مالیات برعایدی مسکن

۱
2
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
یکی از پیش‌نیازهای اجرای مالیات بر عایدی املاک، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان بود که چندی پیش توسط وزارت راه و شهرسازی از آن رونمایی شد.
مالیات بر عایدی مسکن

با شیوع کرونا، رایزنی دستگاه‌های مرتبط با سامانه املاک و اسکان که پیش‌نیاز طرح مالیات بر عایدی مسکن است دچار اختلال شده است.

به گزارش مجله دلتا با وجود آنکه از سامانه املاک و اسکان در بهمن سال ۹۸ رونمایی شد، اتصال این سامانه به دستگاه‌های مرتبط همچون سازمان امور مالیاتی، شهرداری‌ها، وزارت صمت، دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق، گاز و مخابرات به طور کامل محقق نشده است.

تا پیش از شیوع کرونا و بنا به گفته محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی مکاتبات لازم با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مراجع دولتی مذکور انجام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است، اما فعلا به منظور حفظ بهداشت عمومی امکان ادامه جلسات مقدور نیست.

به گفته محمودزاده، پس از رفع بحران کرونا، جلسات با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان ادامه خواهد یافت.

بنا بر این گزارش، مجلس شورای اسلامی طرح مالیات بر عایدی مسکن و املاک را به دولت ارائه کرده و دولت اعلام کرده که قصد دارد در این خصوص لایحه ارائه دهد. یکی از پیش‌نیازها برای اجرای مالیات بر عایدی املاک و حذف دلال بازی، راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان است که به تازگی توسط وزارت راه و شهرسازی از آن رونمایی شده است.

کارشناسان امیدوارند این آرزوی دیرینه که گفته می شود از سال ۵۳ مطرح و در سال ۶۶ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از دستور کار خارج شده است، در سال ۹۹ رنگ واقعیت به خود بگیرد.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…