مناطق گردشگری شمال ایران که احتمالا ندیده‌اید

۱۰
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبیعت سرسبز شمال ایران و جنگل‌های زیبا و رودخانه‌های سرشار از آب در دل کوه‌ها، همواره مقصد گردشگری بسیاری از مردم بوده است.
جاذبه های گردشگری شمال ایران

جاذبه های گردشگری شمال ایران به علت آب و هوای مناسب و مطبوع میزبان گردشگران بسیاری است. در این میان برخی مناطق همچنان بکر و دنج باقی مانده‌اند. با مجله دلتا در معرفی این جاذبه‌های بی‌نظیر همراه باشید.

جنگل مه‌آلود پاسند

در شرق استان مازندران در نزدیکی شهرستان بهشهر و در جوار رودخانه پاسند روستایی فوق‌‍العاده به نام روستای پاسند قرار دارد. منطقه پاسند، جنگل بکر و دست‌نخورده‌ای است که سالانه گروه‌های بسیاری از جنگل‌دوستان و طبیعت‌نوردان از این جنگل انبوه دیدن می‌کنند.

 جنگل پاسند از جاذبه های گردشگری شمال ایران

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان ماسال‎، در ارتفاعات کوه‌های تالش، ییلاقی خوش‌منظره به نام اولسبلنگاه (اولسبلانگاه) با کلبه‌های چوبی و مراتعی وسیع نظر شما را جلب خواهد کرد. این روستا از ییلاقات میان‌کوهی بوده و بیشتر ساکنان آن از اهالی ماسال‌ هستند که برای گذراندن فصل گرما به آنجا نقل مکان کرده‌اند.

ماسال از جاذبه های گردشگری شمال ایران

منطقه ییلاقی دشت النزه

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شمال ایران در گیلان، منطقه ییلاقی دشت آلنزه است که اطراف آن با کوه‌های زیبا و سرسبز احاطه شده است. در این دشت زیبا، بنای تاریخی امامزاده ابراهیم النزه و درخت تنومند ۲۰۰ ساله‌ای قرار دارد که قدمت بالای این منطقه را نشان می‌دهد.

منطقه ییلاقی دشت النزه از جاذبه های گردشگری شمال ایران

تالاب کیاکلایه

یکی از تالاب‌های استان گیلان تالاب کیاکلایه است. کیاکلایه غنی‌ترین تالاب از لحاظ تعداد گونه‌های گیاهی و جانوری است. این تالاب به‌ عنوان یکی از  پتانسیل‌ها اکوتوریستی شهر لنگرود، در مسیر جاده ترانزیت شمال قرار گرفته است.

تالاب کیاکلایه از جاذبه های گردشگری شمال ایران

روستای صفرابسته

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شمال ایران منطقه گردشگری جاده جنگلی ِروستای زیبای صفرابسته، از توابع بندر کیاشهر است. این منطقه با پوشش گیاهی فراوان و همچنین گیاهان دارویی گل بنفشه و پرسیاوشان، فضای زیبا و منحصر به فردی را در کنار سکوت آرامش‌بخش برای گردشگران فراهم کرده است.

روستای صفرابسته از جاذبه های گردشگری شمال ایران

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران در تعطیلات نوروز در تعطیلات نوروزی کجا سفر کنیم؟ را مطالعه کنید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۲۹ ب٫ظ

    خیلی خوب و عالی

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ق٫ظ

    عالی عالی

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۴۸ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  8. جهانسوز بخشی زاده شالکه

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

    با سلام با تشکر از شما که در باره ییلاق دشت النزه مطالبی نوشتید قابل ذکراست که دشت النزه ازییلاقات بسیارزیبای شاندرمن می باشد که مردم این دیارازگرمای فصل تابستان به انجا می روندواز خنکای ان لذت می برند ادرس :شاندرمن -جاده استه سر به طرف ییلاقات شاندرمن

    پاسخ

  9. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۰۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…