وضعیت بازار مسکن در اسفند ۹۸

۱
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با وجود به صفر رسیدن معاملات مصرفی در پایتخت، در شمال تهران معدود معاملاتی از نوع سرمایه‌گذاری در حال انجام است.
بازار مسکن در اسفند 98

گزارش‌های میدانی از وضعیت بازار مسکن در اسفند ماه ۹۸ نشان می‌دهد که رکود گریبان بازار مصرفی مسکن را گرفته و اندک معاملات موجود در مناطق شمال تهران نیز از نوع سرمایه‌گذاری است. 

به گزارش مجله دلتا واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از سفته‌بازان در شمال تهران با استفاده از رکود فعلی، اقدام به خرید واحدهای زیر قیمت می‌کنند و این بازار به شکلی هنوز سرپاست.

مشاوران املاک در مناطق پر تقاضا از جمله ۴، ۵، ۱۴ و ۱۵ می‌گویند که ویروس کرونا بازار را تقریبا تعطیل کرده است و به جز معدود قراردادهای تمدید اجاره، قرارداد دیگری در بخش فروش و اجاره امضا نمی‌شود.

به گفته آن‌ها اندک معاملاتی که این روزها در بخش سرمایه‌گذاری یا تبدیل به احسن انجام می‌شود در واحدهای خالی است، چراکه طرف های  معامله از مواجهه با یکدیگر خودداری می‌کنند.

یکی از مشاوران املاک در منطقه یک تهران درباره وضعیت این روزهای بازار مسکن گفت: با افزایش معاملات طی دو ماه اخیر قیمت‌ها در بهمن‌ماه بین ۳ تا ۷ درصد در منطقه یک افزایش پیدا کرد که البته تاثیر منفی روی معاملات نگذاشت. اکنون نیز اغلب خریدها در منطقه یک به قصد سرمایه گذاری است و به نظر می رسد اوضاع در منطقه یک نسبت به دیگر مناطق بهتر است.

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در معاملات مسکن شهر تهران در بهمن ماه امسال به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید که این میزان در مقایسه با دی ماه ۴.۳ درصد و در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته ۴۴.۴ درصد رشد داشته است. همچنین در بهمن ماه امسال ۱۳ هزار و ۲۶۴ مورد معامله خرید مسکن در شهر تهران انجام شده که این میزان نیز در مقایسه با ماه قبل رشد ۲۴.۱ درصدی داشته است.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…