دارو ها را با این نوشیدنی ها نخورید

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بعضی از ما برای خوردن قرص ازنوشیدنی‌هایی غیر از آب استفاده می‌کنیم ، این در حالی است که پزشکان به دلایل مختلف، آب آشامیدنی را بهترین گزینه برای مصرف قرص می‌دانند.
دارو با نوشیدنی

خوردن داروها و قرص های مختلف همیشه با آب توصیه می شود، اما برخی نوشیدنی ها تاثیر قرص ها را کاهش و حتی بی اثر می کنند و به هیچ عنوان مصرف دارو با نوشیدنی های مختلف توصیه نمی شود. در مجله دلتا به این نوشیدنی ها اشاره می شود.

خوردن قرص با نوشیدنی

نوشیدنی هایی که نباید همراه با قرص مصرف شوند

آب گریپ فروت

آب گریپ فروت روی ۵٠ نوع داروی مختلف، اثر منفی می گذارد. اثر این آب میوه بیش از ٢۴ ساعت در بدن باقی می ماند، تغییر زمان مصرف دارو نمی تواند مشکل را برطرف کند و فرد باید صبر کند تا بیش از ٢۴ ساعت از زمان مصرف آب گریپ فروت بگذرد و بعد دارو را مصرف کند یا این که باید از نوشیدن آب گریپ فروت خودداری کند.

آب انار

در آب انار آنزیمی وجود دارد که باعث بی اثر شدن بسیاری از داروهای ضد فشار خون می شود.

قرص رو با چی بخوریم

شیر، شیرسویا، اسموتی های حاوی شیر

کلسیم با داروهای تیروئید تداخل ایجاد می کند. باید دست کم چهار ساعت از زمانی که داروی تیروئید خورده اید، صبر کنید و سپس نوشیدنی حاوی کلسیم بنوشید.

کافئین

مصرف کافئین در نوشیدنی هایی مانند قهوه، چای سبز و نوشیدنی های انرژی زا همراه با داروهای محرک، می تواند تهدید جدی برای سلامت محسوب شود. مثلا، اگر داروی افدرین آمفتامین و داروی ضد آسم همزمان نوشیدنی حاوی کافئین مصرف شود، برای سلامت فرد خطرناک است.

دارو با نوشیدنی ممنوع

نوشیدنی ورزشی

پتاسیم موجود در نوشیدنی های انرژی زا، در صورت مصرف همزمان با بعضی از داروهای قلبی یا ضد فشار خون، می تواند خطرناک باشد.

چای سبز

چای سبز و دیگر خوراکی حاوی ویتامین K مثل بروکلی و کلم پیچ را نباید با داروهای رقیق کننده خون مثل کومارین یا وارفارین مصرف کرد چون اثردهی آن ها به شدت کاهش می یابد.

خوردن قرص با چای

دوغ

دوغ هم آثاری مشابه شیر دارد. این نوشیدنی نیز حاوی کلسیم است که تداخل مصرف برخی داروها با آن از جذب کلسیم جلوگیری می کند.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…