تاثیر روانشناسی رنگ در انتخاب فرش

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب رنگ فرش از آن لحاظ اهمیت دارد که فرش سطح وسیعی از خانه را می پوشاند و به خصوص رنگ زمینه آن بیش از هر چیز مورد توجه قرار می‎گیرد .
انتخاب رنگ فرش

رنگ، از مهم‌ترین و چشمگیرترین نکات انتخاب فرش برای خانه است. وقتی که برای طراحی دکوراسیون داخلی با انواع فرش‌های رنگی روبه‌رو می‌شویم، تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین رنگ فرش کمی سخت می‌شود. در این مطلب مجله دلتا می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بر اساس اصول روانشناسی رنگ، انتخاب مطلوبی داشته باشید تا رنگ‎‌ولعاب فرش خریداری شده، حال و هوای خانه  را دگرگون کند. با ما همراه باشید تا با هم از اسرار روانشناسی رنگ‌ها و نحوه درست انتخاب رنگ فرش بیشتر بدانیم.

بهترین رنگ فرش

اهمیت انتخاب رنگ مناسب

 هنگام خرید فرش باید در انتخاب رنگ آن بسیار دقت کرد. فرش سطح وسیعی از خانه را می‌پوشاند و به خصوص رنگ زمینه آن بیش از هر چیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل باید اصول روانشناسی رنگ فرش را درنظر داشت تا در نهایت انتخاب فرش منجر به افزایش انرژی، آرامش و حس خوب در وجودمان شود. ما عادت کرده‌ایم که فقط بر اساس سلیقه و طیف رنگی لوازم خانه، دست به انتخاب رنگ فرش بزنیم؛ این روش درست است، البته به شرطی که امتیازات رنگ مورد نظرمان را از دیدگاه قوانین روانشناسی رنگ‌ها نیز بررسی کنیم.

روانشناسی رنگ فرش

 استفاده از رنگ‌های گرم و شاد

از دیدگاه روانشناسی رنگ فرش، الیافی با رنگ‌های شاد و گرم به راحتی می‌توانند سبب افزایش انرژی در افراد خانواده شوند و شور زندگی را در آن‌ها زنده کنند. رنگ‌هایی مانند زرد، نارنجی و قرمز از رنگ‌های گرم و با نشانه‌ای خاص محسوب می‌شوند. به‌عنوان مثال زرد نشان دانایی، نور و روشنایی است و خانه را به مرکز دریافت نور و انرژی تبدیل می‌کند. رنگ قرمز انرژی‌بخش و در تضاد با خستگی و خمودگی است و می‌تواند سبب افزایش انرژی و حال خوب افراد خانواده شود. نارنجی نیز رنگ میانه است و علاوه بر انرژی، از تعادل و آرامش حرف می‌زند. تا به حال برای انتخاب رنگ فرش به این نکات توجه کرده‌اید؟

رنگ فرش سال

استفاده از رنگ‌های سرد

رنگ‌های بنفش، آبی و سبز از خانواده رنگ‌های سرد به شمار می روند. طبق قواعد روانشناسی رنگ فرش، استفاده از رنگ آبی حس آرامش را به افراد خانواده القا می‌کند. همچنین از بنفش ‌به‌عنوان رنگ میانه و متعادل یاد می‌شود؛ با کمک این رنگ می‌توانید میزان هیجان و استرس را   کاهش دهید و بدن خود را در شرایط اعتدال نگه دارید. رنگ سبز نیز از خانواده رنگ‌های سرد است و در مبحث روانشناسی رنگ فرش، نمادی از امید و آرامش در زندگی است. سبز با انواع مختلف تناژ رنگی، بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند به زنده شدن امید در ذهن و قلب افراد کمک کند.

فرش چه رنگی بخریم

سایر نکات مهم در انتخاب رنگ فرش

فراموش نکنید که علاوه بر کیفیت مواد اولیه بافت و زیبایی و ظرافت طرح فرش، رنگ نیز نکته بسیار مهمی است که در هنگام خرید و انتخاب فرش باید به آن توجه کنید. رنگ در عواطف و احساسات افراد خانه بسیار تاثیرگذار است؛ بنابراین در انتخاب رنگ لوازم دکوراسیون منزل، از جمله فرش، باید بسیار دقت کنید و به قواعد روانشناسی رنگ فرش اهمیت دهید.

فرش پذیرایی

باید از برندی خرید کنید که علاوه بر کیفیت مقبول، تنوع رنگی مطلوبی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. خیالتان را راحت کنیم که اگر این مطلب را با دقت خوانده و نکات مهم برای انتخاب رنگ فرش را به‌خاطر سپرده باشید، می‌توانید متناسب با سلیقه، روحیه و طیف رنگی دکوراسیون منزل، بهترین فرش را برای خانه خود انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با اصول انتخاب فرش، “اصول انتخاب فرش خانه های ایرانی” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۴۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…