سفید شدن پوست صورت با مواد طبیعی

۷
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پوست شما به دلایل مختلفی از جمله آلودگی‌های محیطی، استرس، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و... ممکن است تیره و کدر شود. برای سفید شدن پوست خود، می‌توانید از ماسک‌های طبیعی خانگی استفاده کنید.
سفید شدن پوست صورت

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی‌های محیطی، بیماری، استرس و استفاده‌‌ی طولانی‌مدت از محصولات آرایشی شیمیایی می‌تواند پوست را تیره و کدر کند. خیلی از افراد تلاش می‌کنند تا پوستی روشن و بدون نقص داشته باشند. بازار، پر از انواع کرم‌ها و لوسیون‌های روشن‌کننده پوست است؛ اما این محصولات، مواد شیمیایی مضری دارند که می‌تواند به پوست آسیب بزند و اغلب نیز گران‌قیمت هستند. این مطلب مجله دلتا را بخوانید تا با روش‌های سفید شدن پوست صورت با ماسک‌های طبیعی، آشنا شوید.

روشن شدن پوست

۱. ماست

یکی از بهترین مواد طبیعی برای سفید شدن صورت، ماست است. ماست مواد مغذی فراوانی دارد که برای پوست مفید هستند. همچنین ماست حاوی اسید لاکتیک است که به روشن‌ شدن پوست صورت شما کمک می‌کند.

طرز استفاده

یک روش استفاده این است که ماست ساده را به آرامی به پوست خود بمالید، اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را روزی یک‌بار و تا چند هفته انجام دهید تا متوجه تغییرات چشم‌گیری در رنگ پوست خود شوید. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری ماست تازه را با نصف قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و بگذارید این ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و سپس آبکشی کنید.

۲. پرتقال

مهم‌ترین عنصر در مراقبت از پوست، ویتامین C است که به وفور در پرتقال وجود دارد. در ضمن پرتقال دارای خواص روشن‌‌کنندگی است و به سفید شدن پوست شما منجر می‌شود.

ماسک برای سفید شدن پوست

طرز استفاده

دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با مقدار کمی زردچوبه ترکیب کنید و قبل از خواب آن را روی پوست صورت و گردن خود بمالید، بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آبکشی کنید. این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

۳. آرد نخود

آرد نخود یکی از بهترین مواد برای افرادی است که تمایل زیادی به روشن شدن پوست صورت خود دارند. آرد نخود حاوی مواد مغذی گوناگونی است و به داشتن پوستی سالم بسیار کمک می‌کند. همچنین استفاده از این شیوه، به‌صورت یک روز در میان، چربی اضافی پوست را برطرف خواهد کرد و رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کند.

طرز استفاده

مقداری آرد نخود را با مقدار کمی آب یا گلاب ترکیب کنید تا خمیر سفتی درست شود. خمیر را به‌ صورت، گردن و اگر مایل بودید به دست‌ها و پاهای خود بمالید. اجازه دهید خمیر بماند تا خشک شود و سپس با آب بشویید.

۴. جو دوسر

بهترین راه برای افزایش رشد سلول‌های جدید پوست و در نتیجه سفید شدن پوست صورت، برداشتن سلول‌های مرده از روی آن است. جو دوسر به لایه‌‌برداری پوست کمک و آن را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.

ماسک صورت خانگی

طرز استفاده

جو دوسر را با آب گوجه فرنگی ترکیب کنید و روی صورتتان بگذارید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند؛ سپس با آب سرد بشویید. هنگام آبکشی، خمیر را به‌آرامی روی صورت مالش دهید تا جو دوسر مانند یک لایه‌بردار، سلول‌های مرده‌ پوست را جدا کند. این کار را هر روز انجام دهید. همچنین می‌توانید از ماسک جو دوسر و عسل استفاده کنید.

۵. عسل

عسل به سفید شدن پوست صورت و آبرسانی به پوست کمک می‌کند. خشکی پوست عاملی است که منجر به ناهمواری و تیرگی پوست می‌شود. همچنین عسل دارای خواص ضدباکتری است که به برطرف شدن لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن و رفع جای زخم ناشی از آکنه کمک می‌کند.

خواص عسل برای پوست

طرز استفاده

عسل را به‌ صورت خود بمالید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این راهکار ساده به جدا کردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و جلوه باطراوت‌تر و روشن‌تری به پوست شما می‌دهد. روزی یک‌بار این کار را انجام دهید.

روش دیگر این است که یک قاشق چای‌خوری از آبلیمو و عسل را با یک قاشق غذاخوری شیر خشک و یک‌و‌نیم قاشق چای‌خوری روغن بادام به‌خوبی ترکیب کنید و به‌آرامی به پوست خود بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. این کار را یک روز در میان انجام بدهید.

ماسک سفید کننده صورت

استفاده از ژل آلوئه‌ورا، لیمو ترش و ماسک خیار نیز روش‌های طبیعی دیگر برای سفید شدن پوست صورت است. در ضمن یادتان باشد برای این که به نتایج ایده‌آل‌تان برسید باید صبر داشته باشید؛ با یک بار استفاده از این ماسک‌ها اتفاق خاصی نمی‌افتد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با پاکسازی پوست مطلب “پاکسازی پوست با بخور” را مطالعه کنید.

منبع: چطور

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ تیر ۱۳۹۹ در ۱۰:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۱۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۱۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۱:۵۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…