بهترین پارک های آبی دنیا؛ ۱۰ سرزمین رویایی

۳
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای گشت و گذار در پارک های آبی و گردشگری هیجان انگیز است.
پارک های آبی دنیا

زمانی که اولین پارک آبی جهان در سال ۱۹۴۰ تاسیس شد، کسی باور نمی‌کرد که روزی این پارک‌ها آنچنان محبوبیت پیدا کنند که تبدیل به یک جاذبه گردشگری بسیار پربیننده شوند. بهترین پارک های آبی دنیا برای لذت‌بردن از لحظه‌ها و یکی‌شدن با قدرت آب ساخته شده‎اند. انواع سرسره‌ها و بازی‌های مفرح این سرزمین‌های آبی، آدرنالین را در رگ‌ها به جریان می‌اندازن۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰د و باعث افزایش لذت از هیجان می‌شوند. آرامشی که بعد از این هیجان به سراغتان می‌آید، بسیار خاص و فراموش‌نشدنی است. بخش گردشگری مجله دلتا با معرفی پارک های آبی دنیا به روز شده است. با ما همراه باشید.

  •  پارک آبی رامایانا

پارک آبی رامایانا، با مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع، بزرگ‌ترین پارک آبی تایلند است. این پارک به انتخاب گردشگران، رتبه اول آسیا و در بین بهترین پارک‌های آبی دنیا در رتبه دهم قرار گرفته است. اینجا مکانی ایده‌آل برای گذران تعطیلات و فراموشی دغدغه‌ها است. این پارک برای هر سنی جذاب است و جوانان، کودکان و همه اعضای خانواده در آن سرگرم خواهند شد. استخر موج با ساحل ۱۶۰ متری، آبشارها، رودخانه، زمین بازی برای کودکان و… از امکانات این مجموعه است. این پارک آبی در دره‌ای زیبا بین تپه‌های سرسبز و دریاچه طبیعی واقع شده است که از منطقه پاتایا در حدود ۲۰ دقیقه برای رسیدن به آن زمان می‌برد. اگر از بانکوک حرکت کنید، در حدود یک‌ونیم ساعت‌ در راه خواهید بود.

پارک آبی رامایانا

  • پارک آبی وِتساید

پارک آبی وتساید یکی از بهترین پارک های آبی دنیا است که در خلیج هِروِی استرالیا واقع شده است. خلیج هِروِی شهری در جنوب کوئیزلند است. کوئیزلند از مناطق شمال شرقی استرالیا است که خط ساحلی آن در حدود ۷ هزار کیلومتر است. پارک آبی وتساید جایی برای لذت‌بردن از هیجان و تجربه جریان‌یافتن‌ آدرنالین در رگ‌ها است. این پارک، تابستانی خاص در همسایگی دریا، برای مسافران خواهد ساخت. انواع مهیجی از بازی‌های آبی و فضاهایی برای لذت‌بردن از شنا، در این پارک آبی، منتظر گردشگران است.

پارک آبی وتساید

  • پارک آبی سیام

سیام پارک یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیا است که شما را به دنیایی از آدرنالین در زیر نور خورشید دعوت می‌کند. سیام پارک در جزیره تنریف اسپانیا واقع شده است و پادشاه این جزیره محسوب می‌‌شود. جزیره زیبای تنریف یکی از جزایر قناری در آب‌های اقیانوس اطلس است. طراحی سیام پارک با نماد‌های معماری تایلند عجین شده تا گذر از پیچ‌وخم رودخانه و سکوهای سقوط آزاد پارک با تصویر پس‌زمینه این معماری، لذت‌بخش‌تر باشد.

سیام پارک

  • پارک آبی شلیتربان

پارک آبی شلیتربان (schlitterbahn) در تگزاس آمریکا بلندترین سرسره آبی جهان را دارد و اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید باید ۱۲۳ پله را بالا بروید. مسیر این سرسره آبی حدود ۲۸۲ متر است و حتی در بعضی از قسمت‌های آن با فشار آب به بالا پرتاب خواهید شد. سقوط آزاد و شیرجه عمودی با سرعتی معادل ۵۰ کیلومتر، سرسره‌های چرخشی و سرعتی، استخر موج و تیوب سواری از دیگر تفریحات این پارک آبی بی‌نظیر است.

پارک آبی شلیتربان

  • پارک آبی کالیپسو

پارک آبی کالیپسو (calypso) در آنتاریوی کانادا بزرگترین استخر موج‌دار و البته یکی از بلندترین سرسره‌های آبی جهان را در خود جای داده است. یکی از موارد جالب این پارک رنگ‌بندی سرسره‌های آن است. اگر به این پارک سر زدید بدانید که سرسره‌های آبی و بنفش برای کسانی که درپی هیجان هستند مناسب است و سرسره‌های زرد رنگ برای کسانی است که تفریحات آرامش بخش را ترجیح می‌دهند.

پارک آبی کالیپسو کانادا

  • پارک آبی وایت اند وایلد

پارک آبی وایت اند وایلد (white and wild) در سائوپائولوی برزیل از محبوب‌ترین پارک‌ های آبی دنیا است و سرسره‌های بسیار هیجان انگیزی دارد. در استخر و رودخانه‌های آرام این پارک می‌توانید در کنار خانواده قایق سواری کنید. البته این پارک آبی برای کودکان هم امکاناتی دارد که بسیار عالی است. وایت اند وایلد به راحتی می‌تواند با پارک‌های آبی برتر دنیا رقابت کند.

  • پارک آبی چیم لانگ

چیم لانگ (Chimelong) بزرگ‌ترین پارک آبی آسیا و دارای بلندترین رود آرام و بزرگترین استخر موج‌دار آسیا است. سرسره‌هایی که استفاده از آنها واقعا جرات می‌خواهد و سقوط آزاد با تیوب از تفریحات شاخص این پارک است. این پارک آبی دارای بیش از ۳۰۰ اسباب بازی و سرسره برای کودکان است که بدون شک برای آنها سرگرم‌کننده و خاطره‌انگیز خواهد بود.

 وایت اند وایلد

  • پارک آبی آکواونتور

پارک آبی آکوانتور (Aquaventure) دارای تونل‌های آبی زیرزمینی و در واقع یک آکواریوم است که هنگام عبور از آن توسط بیش از ۶۵ هزار گونه جانور آبی احاطه می‌شوید. سرسره‌های خاصی مانند زیگورات با بیش از ۶۰ متر طول در این پارک وجود دارند. یکی از جالب‌ترین بخش های این پارک آبی، تونلی پر پیچ و خم و تاریک است که در آن مورد حمله کوسه ها قرار می‌گیرید. اگر خیلی به کوسه‌ها علاقه ندارید می‌توانید از بخش Dolphin Bay آن بازدید و با دلفین‌ها شنا کنید. بیش از ۱۰ استخر و ساحل در این پارک وجود دارد که هر کدام ویژگی خاصی دارد.

 آکواونتور امارات

  • پارک آبی بلیزارد بیچ دیزنی

پارک آبی بلیزارد بیچ یکی از پارک ‌های آبی واقع در ریزورت والت دیزنی است که از جذابیت آن هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. این پارک آبی از جاذبه‌های اورلاندو در فلوریدای آمریکا است. سرسره‌های رنگارنگ و بلندترین و سریع‌ترین آبشار سقوط آزاد جهان در این پارک واقع شده است. این پارک برای تمام افراد خانواده به‌خصوص کودکان بسیار جذاب است. زمین‌های بازی مخصوص کودکان با قلعه‌های برفی در اندازه‌های کوچک و متناسب با آنها در این پارک وجود دارد تا این پارک به یکی از جاذبه‌های خوش‌گذرانی در دیزنی تبدیل شود.

پارک آبی بلیزارد

  • پارک آبی پارادیس دیلمون

یکی از بهترین پارک های آبی دنیا در منامه بحرین واقع شده است و به بهشت گمشده شناخته می‌شود. این مجموعه هم‌اکنون با مساحت ۷۷ هزار متر فعالیت می‌کند. در گوشه‌وکنار این پارک نماد‌هایی از تاریخ اسرارآمیز تمدن دیلمون را می‌بینیم. طراحی مجسمه‌های سنگی و معماری این مجموعه نشان از این تمدن تاریخی دارند. علاوه بر طراحی زیبا، جاذبه‌ها و بازی‌های متنوعی در کنار هم ترکیب شده‌اند تا بهشتی در منطقه کویری ایجاد کنند و مسافران در آن لذت ببرند.

پارک آبی پارادیس دیلمون

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با پارک های آبی دنیا “پارک آبی دبی، شهر موج‌های هیجان‌انگیز” را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…