مصرف ماهی تیلاپیا خطرناک است؟

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ماهي تيلاپيا در بسياري از كشورهاي آسيا، آفريقا و ایالات‌متحده پرورش مي‌يابد. اين ماهي نسبت به ساير ماهي‌ها قيمت پايين تر و طرفداران بسياري دارد.
ماهی تیلاپیا

ماهی تیلاپیا به دلیل همه‌چیزخوار بودن یکی از گونه‌های اصطلاحا تهاجمی، شناخته شده و با وجود جثه کوچک، تکثیر آن زیاد است. این ماهی  می تواند در محیط های آبی مختلف با انواع غذا‌های گوناگون پرورش پیدا کند و ممکن است برای برخی از اکوسیستم‌ها مشکل ساز شود (نابودی گونه های مختلف آبزی).”آیا مصرف ماهی تیلاپیا خطرناک است؟”در مجله دلتا به این پرسش پاسخ داده ایم.

ماهی تیلاپیا چیست؟

نوعی ماهی است که منشا آن در رودخانه‌ها و دریاچه‌های آفریقا است. به دلیل سازگاری در محیط های آبی مختلف این ماهی از اهمیت تجاری خوبی در سراسر جهان برخوردار است. پرورش این ماهی با انواع گونه های غذایی امکان پذیر است و به همین علت این ماهی را اصطلاحا تهاجمی می گویند.

یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده ارزش غذایی ماهی‌ها، نسبت اسید چرب امگا ۳ به امگا ۶ در آن است که هرچقدر این نسبت زیادتر باشد نشان از ارزش بالای غذایی آن ماهی دارد. در تیلاپیا میزان امگا ۶ خیلی بالاتر از امگا ۳ است.

امگا ۳ می تواند به کاهش وزن، تسکین افسردگی، درمان بیماری آلزایمر، کنترل دیابت و مراقب از پوست و مو کمک کند. اما امگا ۶ باعث بیماری آلزایمر، التهابات روده‌ای و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مواد غذایی سرشار از امگا ۳، ”کدام مواد غذایی امگا ۳ دارند؟“ را مطالعه کنید.

تیلاپیا

تیلاپیا مضر است؟

توانایی رشد و تولید مثل سریع این ماهی باعث شده است تا با انواع اکوسیستم ها خود را وقف دهد. تیلاپیا توانایی شنا در  عمق زیاد را دارد و حتی در آب‌های شور و در شرایط نامطلوب مقاوم است و زنده می ماند. FDA ( سازمان غذا و دارو ) هیچ نوع ماهی تیلاپیا را برای مصرف تأیید نکرده است.

آنچه که این مصرف این ماهی را خطرناک می کند تغییر ژنتیکی  و تغذیه با آنتی بیوتیک است. گزارش‌ها حاکی از پرورش این ماهی در مزارعی است که کود دامی استفاده و موجب افزایش آلودگی تیلاپیلا می شود.

تیلاپیا

با توجه به نوع تغذیه تیلاپیا، یافتن بهترین تیلاپیا‌ها همیشه ممکن نیست، و با توجه به خطرات مرتبط با آن، بهتر است یا از خوردن آن خودداری کنید، یا این ماهی را از منابع معتبر خریداری کنید.

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۷:۴۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

  6. روزبهانی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۰۱ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…