پیش بینی اجاره بها در تابستان ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اجاره بها از قیمت خانه ، تورم و سودآوری بازارهای رقیب تاثیر می گیرد .

در دو سه ماه اخیر مواردی که بر بازار اجاره بهای خانه تاثیرگذاشته است روند افزایشی داشته ‌اند. اجاره بها درتهران اسفند ماه پارسال ۱۰.۵ و در مناطق شهری کشور درسه ماهه چهارم همان سال ۹.۳ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال پیش از آن افزایش داشته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ، این در حالی است که ، آپارتمان مسکونی ۲۹.۵ درصد ،سکه ۵۹ درصد ودلار دربازارهای غیررسمی ۵۷ درصد در مقایسه با آذرماه سال ۹۶ افزایش قیمت داشته اند که انتظار می‌رود موجران نیز خود را با این تغییرات هماهنگ کنند.اما به طور قطع ، افزایش اجاره بها به اندازه سه رقیب دیگر نخواهد بود.

در این باره بخوانید:

رکورد اجاره آپارتمان در تهران شکست

پیش بینی اجاره بها در تابستان امسال

با توجه به ناتوانی مالی مستاجران و وجود ۴۹۰ هزارمسکن خالی در تهران و ۲.۶ میلیون مسکن خالی درکشور، احتمال جهش ناگهانی اجاره بها دور از انتظاراست ، اما تابستان امسال که فصل جابه جایی ها است به طور قطع افزایش نسبی روی خواهد داد.

نرگس رزبان کارشناس مسکن که روند بازار اجاره را درسال کنونی بررسی می کند با تائید این موضوع، می گوید : با توجه به اینکهاجاره نشینی در ایران با روش های سنتی پایه گذاری شده و بیشتر موجران، مسکن را برای سرمایه گذاری وحفظ قدرت خرید پولشان یابه معنای دیگربا انگیزه سفته بازی خریداری می کنند، و طبیعی است که میزان اجاره بها تحت تاثیر سود آوری سایر بازارها و قیمت خرید خانه قرار خواهد گرفت .

وی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری عوامل روانی بر تعیین اجاره بها  افزود: عوامل روانی ،اغلب در سه ماهه دوم سال و به سبب نزدیک

شدن فصل جابه جایی مستاجران پدید می آید ودرافزایش هیجانی اجاره بها تاثیر می گذارد.

درباره این موضوع بیشتر بخوانید:

اجاره نشین ها ، صاحب خانه می شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…