مسکن ملی؛ ثبت‌نام مرحله دوم

۳
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی از شنبه 17 اسفندماه 98 در ۵ استان به صورت نامحدود انجام می‌شود.
ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی

ثبت‌ نام مرحله دوم مسکن ملی از صبح شنبه ۱۷ اسفندماه بدون هیچ محدودیتی در ۵ استان آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، اردبیل و البرز آغاز شده است.

به گزارش مجله دلتا علی قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با تأکید بر اینکه برخلاف مرحله گذشته، ظرفیت ثبت‌ نام مرحله دوم مسکن ملی نامحدود است، گفت: بعد از انجام فرآیند ثبت‌نام بین متقاضیان واجد شرایط به‌صورت سیستمی قرعه‌کشی انجام می‌گیرد.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه معمولاً پروژه‌های مسکن ۲ساله تمام می‌شود گفت: متراژ‌ها با توجه به شرایط و استان‌ها متفاوت است، اما میانگین متراژ حدود ۱۰۰ مترمربع بوده و هزینه ساخت هر متر مربع حدود ۲ میلیون تا ۲.۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده است. البته با توجه به شرایط اقتصادی و تورم و… ممکن است هزینه تمام‌شده از این رقم نیز بیشتر باشد.

قائدی با اشاره به رایزنی‌ با دستگاه‌ها و بخش خصوصی برای کاهش هزینه ساخت واحد‌ها گفت: تسهیلات پیش‌بینی‌شده برای این واحد‌ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون است و اقساط آن هم حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: کسانی که به‌ هر دلیلی در مرحله گذشته از این طرح انصراف داده‌اند، در این مرحله می‌توانند ثبت‌نام کنند، اما کسانی که فاقد شرایط بوده‌اند، در صورت ثبت‌نام مجدد تأیید نخواهند شد.

او درباره شرایط متقاضیان مسکن ملی گفت: متقاضی و افراد تحت تکفل از ابتدای سال ۸۴، فاقد زمین یا واحد مسکونی بوده و از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

قائدی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن متقاضی، ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا و همچنین نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی را از دیگر شرایط طرح ملی مسکن برشمرد.

۳ دیدگاه

  1. مسعود

    ۴ فروردین ۱۳۹۹ در ۵:۴۵ ق٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب٫ظ

  3. جمال سلطانشاهی

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۹ ب٫ظ

    برای ثبت نام چه کار باید کرد خیلی خوب هست عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…