راه های افزایش ماندگاری عطر

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب عطر از آن جهت اهمیت دارد که بوی خوش شما در خاطر دیگران می‌ماند و جزئی از شخصیت شما محسوب می‌شود. در این مطلب به نکاتی برای افزایش ماندگاری عطر روی پوست اشاره کرده‌ایم.
افزایش ماندگاری عطر

ماندگاری عطر یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنگام خرید عطر و ادکلن به آن توجه می‌کنید؛ البته نحوه استفاده شما از آن می‌تواند میزان ماندگاری عطر را افزایش دهد . در این مطلب مجله دلتا، به چند روش برای افزایش ماندگاری عطر اشاره کرده‌ایم.

به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید عمر عطرهای شما طولانی‌تر شود، نباید آن‌ها را در مجاورت نور، گرما و رطوبت قرار دهید؛ این عوامل می‌تواند کیفیت و ماندگاری عطر را به مرور زمان کاهش دهد. بهترین محل برای قرار دادن عطرها، اتاق خنک، نقاط خشک خانه و جایی دور از پنجره است.

چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم

روی محلی که می‌خواهید عطر بزنید وازلین بمالید

بهتر است عطر را روی نقاطی از بدن که نبض دارد، اسپری کنید و البته پیشنهاد می‌کنیم پیش از آن روی این نقاط کمی وازلین بمالید. وازلین می‌تواند عطر را به خود جذب کند و بنابراین رایحه عطر روی پوست شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

از لوسیون بدون بو استفاده کنید

هر چیزی که بتواند پوست شما را چرب کند، می‌تواند باعث افزایش ماندگاری عطر در آن بخش از پوست شود. اگر می‌خواهید از یک مرطوب کننده یا لوسیون استفاده کنید، یک نمونه بدون بو را انتخاب کنید. به این ترتیب هم بدن خود را برای افزایش ماندگاری بوی عطر چرب نگه داشته‌اید و هم لوسیون؛ رایحه عطر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

چه کار کنیم بوی عطرمان ماندگار شود

پس از حمام و قبل از پوشیدن لباس از عطر استفاده کنید

رطوبت پوست می‌تواند ماندگاری عطر را افزایش دهد؛ پس به محض استحمام که هنوز پوست کمی مرطوب است، بهترین زمان برای استفاده از عطر است. پیش از پوشیدن لباس  به خود عطر بزنید تا لکه عطر روی لباس‌های‎تان به جای نماند.

عطر را اسپری کنید

مالیدن عطر به پوست به جای اسپری کردن آن، اشتباهی است که ممکن است خیلی از افراد انجام دهند؛ این کار باعث می شود، رایحه اولیه و قوی عطر از بین رفته و در نتیجه ماندگاری عطر کاهش یابد. پس از آن که عطر و ادکلن را روی نبض دست، روی گردن یا دیگر نقاط بدن اسپری کردید، اجازه دهید چند ثانیه باقی بماند و آن را روی پوست نمالید.

راه هایی برای افزایش ماندگاری بوی عطر

نبض ها و نقاط گرم بدن را هدف قرار دهید

برای افزایش ماندگاری عطر آن را به بخش‌هایی از بدن که گرمای بیشتر یا نبض دارند اسپری کنید. بخش‌های گرم بدن عطر را به تمام سطح پوست منتقل می‌کند. این نقاط گرم شامل بخش داخلی آرنج، گردن، مچ دست و… می‌شود.

ماندگارترین عطر زنانه

عطر را مستقیم به مو اسپری نکنید

اگر می خواهید به موهایتان عطر بزنید، بهتر است عطرهای دارای الکل را مستقیما به مو اسپری نکنید، این کار باعث خشکی موها می‌شود. به جای این کار می‌توانید عطر را به برس خود اسپری کرده و سپس با آن موهای تان را شانه بزنید؛ به این ترتیب هم موها رایحه ملایمی می‌گیرد و هم به مو آسیب زده نمی‌شود. البته می‌توانید از عطرهای مخصوص مو بین هر بار حمام کردن استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی از راه‌های رفع موخوره مطلب “رفع موخوره با ماسک های طبیعی” را مطالعه کنید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ تیر ۱۳۹۹ در ۱:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ تیر ۱۳۹۹ در ۱:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۳۹۹ در ۱:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۵ ب٫ظ

  5. مسعود

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۲۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  6. بزرگی

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۲:۵۰ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…