رفع وزی و گره خوردن موها

۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خشکی مو و نرسیدن رطوبت کافی به آن باعث می‌شود موها خشک شده و سپس وز شوند و در هم گره بخورند. چند روش موثر برای رفع وزی مو را در این مطلب بخوانید.
رفع وزی مو

اغلب افرادی که دارای مو‌های خشک هستند، دچار وز مو و گره خوردگی آن می‌شوند. از عواملی که موجب افزایش خشکی مو می‌شوند، می‌توان به رنگ کردن مدام مو، استفاده از شامپوی نامناسب، استفاده زیاد از سشوار و اتو مو و … اشاره کرد. در این مطلب مجله دلتا چند روش خانگی برای رفع وزی مو و گره خوردگی مو را بررسی می‌کنیم.

موهای گره خورده

استفاده از روغن نارگیل

پس از شست‌وشوی مو‌ها در حمام، برای رفع وزی مو مقداری از روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و میان مو‌ها بمالید تا وز مو برطرف شده و یکدست شود. روغن نارگیل مو‌ها را چرب می‌کند؛ پس بهتر است به ریشه مو نرسد.

روغن زیتون، نرم کننده طبیعی مو

پس از شست و شوی مو‌ها با شامپوی مناسب کمی‌آب مو را گرفته و خشک کنید و در حالتی که کمی نم‌دار است، با روغن زیتون ساقه و نوک مو‌ها را چرب کنید. همچنین بهتر است شامپو و نرم کننده مو و اسپری موهایتان حاوی الکل نباشد تا از خشکی و گره خوردن مو جلوگیری شود. در ضمن برای خشک کردن مو‌ها با سشوار فقط ریشه مو را خشک کنید و اجازه دهید ساقه و نوک مو‌ها کمی‌مرطوب مانده و خود به خود خشک شود.

خواص روغن زیتون برای مو

ماسک عسل و لیمو

برای درست کردن این ماسک باید ۲ قاشق آب‌لیمو، ۲ قاشق عسل را در مقداری آب ولرم مخلوط کرده و موها را حدود ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید؛ سپس موی خود را با شامپو و آب ولرم بشویید.

رفع وزی مو با سرکه سیب

۲ قاشق سرکه سیب را با آب ترکیب کنید و  آن را کنار بگذارید. بعد از شست‌وشوی موها با شامپو، ترکیب سرکه سیب و آب را روی موها بریزید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید. در آخر نیز از نرم کننده استفاده کنید. سرکه سیب علاوه بر رفع وزی مو سبب درخشندگی مو و جلوگیری از موخوره هم می‌شود.

رفع وزی مو با سرکه سیب

روغن جوجوبا

برای آن‌هایی که موی ترکیبی دارند؛ یعنی موی آن‌ها در ریشه چرب و در قسمت نوک خشک است، روغن جوجوبا بسیار عالی است. استفاده از روغن جوجوبا هم باعث رفع وزی مو و گره خوردگی می‌شود و هم ساقه مو را نرم و مرطوب می‌کند. همچنین این روغن از موی سر شما در برابر آلودگی، حرارت و آسیب‌های احتمالی نور خورشید محافظت می‌کند.

ماسک آووکادو و ماست

گوشت آووکادو را در بیاورید و با یک فنجان ماست ترکیب کنید؛ سپس آن‌ها را بکوبید تا خمیری نرم به دست آید. این ماسک را روی مو بمالید و اجازه دهید تقریبا نیم ساعت روی موهای شما بماند و بعد از آن موها را با شامپو شسته و آبکشی کنید. این ماسک را یک یا دو بار در هفته استفاده کنید، ویتامین ب و ای موجود در آن، مو را تغذیه و آسیب‌ها را ترمیم می‌کند.

ماسک ماست و آووکادو

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر ماسک‌های طبیعی مو، ” ماسک طبیعی برای ترمیم مو” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۲۰ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…