پاکسازی ریه با روش‌ های طبیعی

۱۸
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تکنیک‌های پاکسازی ریه به بهبود سلامت آن کمک می‌کند. از جمله پاکسازی ریه به روش‌های طبیعی می‌توان به بخار درمانی، ورزش، چای سبز و خوردن غذاهای ضد التهاب اشاره کرد.
پاکسازی ریه

تنفس در شرایطی مانند آلودگی هوا، دود سیگار و سایر سموم می‌تواند به ریه‌ آسیب برساند و باعث عفونت ریه شود. تکنیک‌های پاکسازی ریه به روش‌های طبیعی می‌تواند برای افرادی که سیگار می‌کشند و افرادی که در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند، مفید باشد. در این مطلب از مجله دلتا ما به موضوع پاکسازی ریه به روش‌‌های طبیعی که همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند می‌پردازیم.

بخار درمانی

بخار درمانی یا استنشاق بخار شامل تنفس بخار آب برای باز کردن مجاری هوایی و کمک به تخلیه مخاط ریه‌ است. علائم بیماری در افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی در هوای سرد یا خشک تشدید می‌شود. این آب و هوا می‌تواند غشا‌های مخاطی موجود در مجاری هوایی را خشک کرده و جریان خون را محدود کند. در مقابل، بخار باعث ایجاد گرما و رطوبت هوا می‌شود و این می‌تواند باعث بهبود تنفس شده و به شل شدن مخاط موجود در مجاری هوا و ریه‌ کمک کند.

ریه

سرفه کنترل شده

سرفه روش طبیعی بدن برای دفع سمومی است که در مخاط گرفتار شده‌است. سرفه‌های کنترل‌شده مخاط اضافی ریه‌ را شل کرده و آن را از طریق مجاری هوایی به بیرون می‌فرستد.

ورزش

ورزش منظم می‌تواند سلامت جسمی و روحی افراد را بهبود بخشد و خطر بسیاری از بیماری‌ها از جمله سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. ورزش باعث می‌شود که ماهیچه‌ها سخت‌تر کار کنند، که این در افزایش موثر میزان تنفس بدن و تامین بیشتر اکسیژن به ماهیچه‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. علاوه بر این ورزش می‌تواند گردش خون را بهبود بخشیده و بدن را در از بین بردن دی اکسید کربن اضافی که هنگام انجام ورزش تولید می‌کند، کارآمدتر سازد.

التهاب

 نوشیدن چای سبز

چای سبز حاوی بسیاری از آنتی‌اکسیدانهایی است که می‌تواند به کاهش تورم ریه‌ کمک کند. این ترکیبات حتی ممکن است بافت ریه را از اثرات مضر استنشاق دود نیز محافظت کند.

چای سبز

۱۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ در ۷:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۰:۳۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۵۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

  6. فرزاد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۱۰ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

  7. دکتر آرش نوروزی

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۸:۱۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۳۷ ق٫ظ

  11. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۰۳ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۵۳ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۵۸ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  15. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۶:۴۲ ق٫ظ

  16. ناشناس

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ در ۲:۰۰ ق٫ظ

  17. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

  18. ناشناس

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…