پیش بینی بازار مسکن و رهن آپارتمان در ماه رمضان

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار رهن آپارتمان در ماه رمضان به ویژه در بخش رهن واجاره در تهران با تثبیت قیمت رو به رو است .به گفته برخی کارشناسان حتی احتمال دارد در برخی مناطق تهران قیمت  رهن واجاره کاهش یابد.

رئیس اتحادیه املاک استان‌تهران‌ با اعلام این مطلب می گوید:باید مردم را از وضعیت بازار خرید و فروش خانه و آپارتمان درست و دقیق آگاه کرد چرا که خریداران خانه و متقاضیان رهن آپارتمان باید صبور باشند و با عجله در این بازار سرمایه گذاری نکنند.

رهن آپارتمان

به گزارش مجله دلتا به نقل ازاقتصاد آنلاین ، «مصطفی ‌قلی‌ خسروی» رئیس اتحادیه املاک استان تهران ، با بیان اینکه زمانی که مردم و مشاوران املاک از گرانی قیمت آپارتمان در ماه رمضان خبر می دهند باید در نظر داشت که این موضوع باعث گران شدن سایر کالاها می شود بنابر این ، باید با صبر و بردباری در این بازار کارها را به پیش برد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با تاکید بر اینکه دولت ها طی یک قرن گذشته با دغدغه مشکلات بخش مسکن روبه رو بوده اند ، خاطر نشان کرد:هیچ وقت درهیچ دولتی دغدغه مسائل بخش مسکن به طور کامل حل نشده و  بازار مسکن به زمانی بیشتر برای برطرف شدن این مشکلات نیاز دارد.

خسروی، با بیان اینکه میزان تسهیلات خرید خانه به ویژه در بافت‌ های فرسوده برای خرید خانه و آپارتمان کافی نیست، گفت:لازم است تسهیلات خرید در شرایط کنونی بازار مسکن افزایش یابد تا عرضه و تقاضا متعادل شود.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران دوباره یاد آور شد که : قیمت‌ اجاره و رهن آپارتمان در ماه رمضان ثابت می ماند و در برخی از مناطق تهران کاهش قیمت را هم شاهد خواهیم بود.

بنا براین گزارش، از نیمه دوم پارسال بازار مسکن تحت تاثیر تسهیلات بانکی و رسیدن قیمت آپارتمان  به کف، شاهد افزایش تدریجی متقاضیان در این بازار بوده ایم. همزمان قیمت‌های پیشنهادی تا ۴۱ درصد افزایش  یافت و به همین سبب  در پایان سال گذشته، بازار مسکن با ریزش مشتریان واقعی رو به رو شد و از سوی دیگر تقاضای سرمایه‌گذاری در این بازار افزایش یافت .

به طور مثال اسفندماه پارسال درتهران خرید و فروش آپارتمان های ۲۰۰ متر به بالا ۴۸ درصد و م بیش از ۶۰۰ میلیون تومان ۵۲ درصد افزایش داشت  که این نشان می‌دهد عمده خرید و فروش در ماه پایانی سال ۹۶ مربوط به تقاضای سوداگری بوده است.

بیشتر بخوانید:

  مجله دلتا برای تزیین سفره افطار در ماه رمضان پیشنهادات جالبی برای شما دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…