امتیاز خرید خانه کلنگی برای خریداران چیست؟

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 با وجود این که  در بازار خرید و فروش، خانه کلنگی عموماً از مزایای واحدهای نوساز  محروم است، درعین حال خریداران این گونه خانه ها، از امتیاز «قدرالسهم» هنگام ساخت‌ و ساز بهره مند شده و در آینده نزدیک می توانند به بیشترین سود در مقایسه با مالکان واحدهای نوساز دست یابند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، درچند ماه گذشته با بالا رفتن قیمت خانه و آپارتمان که تحت‌تاثیر خروج کامل معاملات از رکود صورت گرفته است، به مرور زمان میزان تقاضای واحدهای نوساز و تازه‌ ساز در بازار کم و بر میزان تقاضای خانه کلنگی و قدیمی با عمر بیش از ۱۵ سال افزوده شده است .

خانه کلنگی

این وضع در فروردین ماه امسال به بالاترین حد خود رسید به طوری که خرید و فروش آپارتمان‌های ۱۶ تا ۲۰ سال ساخت نسبت به اوایل دوره پیش‌ رونق، دو برابر شد.به طور قطع ، آپارتمان نوساز  در مقایسه با خانه کلنگی و قدیمی‌ساز برای سکونت جذابیت های بسیاری دارند، اما انگیزه خریداران برای خرید این گونه آپارتمان ها ، ناشی از افزایش قیمت‌ قابل توجه  آپارتمان‌های نوساز و به‌ویژه کلید نخورده بوده است.

 طبیعی است خریداران آپارتمان های نوساز از مزایایی بسیار بهره مند می شوند و امکانات مجهز و مناسب این گونه آپارتمان ها باعث می‌شود تا چند سال نیاز به جابه‌جایی نداشته باشند.

در همین ارتباط بخوانید:

خانه های کلنگی منطقه ۲۰، فرصتی طلایی برای ساخت وساز

 اما در مقابل، خریداران خانه و آپارتمان کلنگی و قدیمی‌ساز که این روزها تعدادشان در بازار کم نیست هم از امتیازی بهره مند می شوند که نداشتن امکانات واحدهای نوساز را برایشان جبران می‌کند.

این افراد از قدر‌السهم  ملک در زمان ساخت‌ وساز بهره مند شده و می‌توانند خیلی زود و بعضا بدون پرداخت هیچ هزینه ‌ای، با مشارکت

با سازنده صاحب آپارتمان نوساز شوند. با وجود این که بسیاری از این آپارتمان‌ها با بازسازی برای سکونت آماده می شوند و سپس به فروش می‌رسند اما خریداران آنها به توجه به نوساز شدن آپارتمان در میان ‌مدت ، هنگام خرید به میزان قدرالسهم توجه می‌کنند.

خریداران ، آپارتمان کلنگی و قدیمی با عمر بیش از ۱۵ سال را به بهای بسیار ارزان‌تر از میانگین قیمت منطقه خریداری می‌کنند و چند سال بعد با توافق دیگر ساکنان ساختمان، به نوسازی اقدام می‌کنند و با کمترین هزینه صاحب یک آپارتمان نوساز می‌شوند.

 این موضوع سبب شده درمورد آپارتمان‌های ۱۷-۱۶ ساله نیز، میزان قدرالسهم در آگهی‌های ملکی اعلام شود تا خریداران درباره آینده ملک خود به دقت تصمیم بگیرند. از این ‌رو خریداران خانه  کلنگی نیز می توانند در بازار کنونی  به سود  قابل‌قبول در سال‌های آینده دست یابند و ملک خود را به این صورت تبدیل  به‌احسن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…