بیشترین و کمترین قیمت آپارتمان در تهران

۲
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بنابر آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، معاملات مسکن در شهر تهران در بهمن‌ماه امسال درمقایسه با ماه گذشته ۲۴.۷ درصد رشد داشته است.
قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران
گزارش‌های دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که روند معاملات مسکن پایتخت در بهمن‌ماه درمقایسه با ماه گذشته ۲۴.۷ درصد رشد داشته، این در حالی است که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در بهمن ماه در مقایسه با دی ماه و مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳.۸ و ۴۳.۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مجله دلتا در ۱۰ ماه سال ۹۸ (فروردین تا دی) ۷۴ هزار و ۶۵۹ مبایعه نامه به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷ هزار و ۳۶۳ مبایعه نامه بوده کاهش ۳۶.۴ درصدی داشته است. همچنین، میانگین قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در ۱۰ ماهه امسال، ۱۳ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان بوده که این میزان در مقایسه با سال گذشته که هر مترمربع واحد مسکونی ۷ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان معامله شده، افزایش ۶۴.۲ درصدی داشته است.

مقایسه میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران در بهمن‌ماه امسال نشان می‌دهد، منطقه ۳ با میانگین هر متر مربع ۲۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، منطقه یک با ۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان و منطقه ۲ با ۲۱ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان، بیشترین قیمت‌ها را داشته‌اند.

کمترین قیمت خرید و فروش هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران نیز متعلق به منطقه ۱۸ با ۶ میلیون و ۹۰۷ هزار تومان، منطقه ۲۰ با ۷ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان و منطقه ۱۷ با ۷ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان بوده است. بیشترین خرید و فروش نیز مانند ماه‌های گذشته به منطقه پنج شهرداری تهران با ۲ هزار و ۱۶۱ مورد اختصاص یافته است.

همچنین منطقه ۲ شهرداری تهران با یک هزار و ۱۸۸ و منطقه ۴ با یک‌هزار و ۱۴۵ بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. کمترین میزان خرید و فروش نیز به ترتیب به مناطق ۱۹ با ۸۱، منطقه ۱۶ با ۱۷۱ و منطقه ۲۰ با ۱۸۶ مبایعه‌نامه اختصاص یافته است.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۶ ب٫ظ

  2. روزبهانی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ در ۸:۵۵ ق٫ظ

    متشکرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…