گیاهان آویز آپارتمانی

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از قدیم گفته اند خونه هر چی که باشه باید سبز باشه، همیشه سبز. با انواع گیاهان آویز آپارتمانی خانه‌ای همیشه سبز و باطراوات داشته باشید.
گیاه آویز آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی تنوع بالایی دارند و به روش‌های مختلف در دکوراسیون منزل استفاده می شوند. یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین گیاهان آپارتمانی، گیاهان آویزی است. این گیاهان می‌توانند طراوت و شادابی را به خانه شما هدیه کنند. در این مطلب از مجله دلتا، با هم ایده‌هایی را برای استفاده بهتر از گیاهان آویزی آپارتمانی مرور می‌کنیم.

انواع گیاهان آپارتمانی

گیاهان آویزی در اتاق خواب

استفاده از گیاهان آویزی در اتاق خواب، به دکوراسیون اتاق خواب شما تازگی و طراوت می‌بخشد. نصب این گیاه آویزی هم کار سختی نیست، کافی است از یک دریل و حلقه کمک بگیرید و با احتیاط ولی با استحکام بالا آن را از گوشه دیوار آویزان کنید.

انتخاب اتاق کوچک برای گیاهان آویزی

 اگر فضایی مناسب دارید، گلدان‌های جذاب و دوست داشتنی خود را در یک جا، مثلا اتاقی کوچک جمع‌آوری و آن‌جا را تبدیل به گلخانه کنید. ترکیبی از چند گلدان و البته تعدادی گیاه آویز آپارتمانی می‌تواند اتاق کوچک شما را به فضایی سبز و خارق‌العاده تبدیل کند. بهتر است در این اتاق طبقه‌بندی را رعایت کنید تا گلدان‌هایی با اندازه‌های مختلف به خوبی جای بگیرند.

گیاهان آویزی

بازی با رنگ‌ها

اگر دکوراسیون داخلی منزل شما روشن و پرطراوت است، بهتر است با کمک گلدان‌های آویز خود این ویژگی را پررنگ‌تر کنید. به این صورت که گلدان‌هایی با اندازه‌های مختلف از دیوار آویزان کنید، آن هم با رنگ‌هایی متنوع و شاد! این کار می‌تواند ویژگی خاص و منحصربه‌فردی را در دکوراسیون منزل شما ایجاد کند.

استفاده از گیاهان آویزی در حمام

میله‌های پرده حمام و گلدان‌های آویزی ترکیبی عالی است. شما می‌توانید با کاشتن گیاهان نیمه گرمسیری در گلدان آویزی، آن‌ها را برای قرار گرفتن در محیط مرطوب حمام آماده کنید. با کمک میله پرده دیگر نیازی به قلاب و یا میخ نیست و گیاه آویز آپارتمانی به راحتی روی آن آویخته می‌شود.

ایجاد تقارن در گیاهان آویزی

ایجاد تقارن در بین گیاهان آویزی، آن هم در دکوراسیون ناهارخوری می‌تواند کاری هوشمندانه باشد. این که گیاهان شما مثل هم باشند یا نه چندان اهمیتی ندارد؛ مسئله مهم در تقارن آن‌هاست، مثلا در بالای میز ناهارخوری است. پیشنهاد ما این است که گیاهانی را انتخاب کنید که شرایط نگهداری نسبتا مشابهی دارند.

گیاه آویز

خلاقیت با کمک گیاهان آویزی

برای آن که گیاه آویز آپارتمانی خود را به سبک بوهو چیدمان کنید، می‌توانید از آثار هنری و صنایع دستی کمک بگیرید. برای مثال می‌توانید با کمک قوری، گلدان‌های آویز جالب و منحصربه‌فردی بسازید، گیاه مورد نظرتان را در آن بکارید و در کنار این از بافت‌های سفید مکرومه هم استفاده کنید. به این ترتیب، ترکیب این خلاقیت و هنر، نتیجه خاص و ویژه‌ای را به جا می‌گذارد.

فضای بیرونی منزل

از گیاهان آویزی در فضای بیرونی منزل هم می توان استفاده کرد. مثلا اگر بالکن یا تراس دارید، می‌توانید گیاهان آویز آپارتمانی را روی نرده  آویزان و فضای پرطراوتی را ایجاد کنید.

گل های آپارتمانی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی، “دکوراسیون رنگارنگ با گیاهان آپارتمانی” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ در ۶:۲۰ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…