خانه کوچک، مکان مناسب برای دکوراسیون

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
این روزها خیلی از ما در خانه‌هایی با متراژ کم زندگی می‌کنیم و خیال می‌کنیم که برای دکوراسیون منزل خود با محدودیت زیادی رو‌به‌رو هستیم و نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم. برای این که نظرتان عوض شود، حتما این مطلب را بخوانید.
چیدمان منزل کوچک

با توجه به قیمت بالای مسکن، به‌خصوص در شهرهای بزرگ، امکان تهیه منزلی با متراژ بالا برای خیلی از افراد وجود ندارد و اکثرا به خانه هایی با متراژ پایین روی می‌آورند. در این مطلب مجله دلتا، تصمیم داریم از زاویه‌ای دیگر به این مسئله نگاه کنیم تا بگوییم که چرا چیدمان منزل کوچک می‌تواند بهترین دکوراسیون باشد یا به عبارتی دیگر ویژگی خانه‌های کوچک برای دکوراسیون چیست.

آپارتمان کوچک

دنج بودن فضاهای کوچک

شاید با دیدن واژه دنج به این فکر کنید که خانه‌ای با ابعاد کوچک، بیشتر تنگ است تا دنج! ولی باید این را بگوییم که اگر فضای زیادی در منزل نداشته باشید که دغدغه پر کردن آن‌ را داشته باشید ، می‌توانید وقت خود را صرف همان فضای محدود کرده و آن را به بهترین حالت ممکن بچینید. می‌توانید با قرار دادن وسایل مناسب برای گوشه دنج خانه، فضایی گرم و صمیمی فراهم تا زمان‌های فراغت را در آن به خوبی سپری کنید.

سازماندهی دکوراسیون خانه کوچک

وقتی فضای زیادی برای وسایل داشته باشید، کمتر سعی می‌کنید که محیطی مرتب‌ و سازماندهی شده داشته باشید؛ چرا که دل‌تان نمی‎‌آید وسایلی را که کمتر به دردتان می‌خورد دور انداخته و یا از خود جدا کنید. این مسئله در مورد دکوراسیون خانه‌های کوچک کمی متفاوت‌تر است؛ چرا که به دلیل داشتن فضایی محدود سعی می‌کنید وسایل اضافی و به درد نخور را دور بیندازید و تا جای ممکن فضایی سازماندهی شده داشته باشید.

اتاق نشیمن کوچک

فضاهای کوچک هزینه کمتری برای دکوراسیون نیاز دارند

قطعا طراحی دکوراسیون فضاهای بزرگ احتیاج به مبلمانی با ابعاد بزرگ دارند که طبیعتا هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. این مسئله در خصوص چیدمان منزل کوچک صدق نمی‌کند و می‌توانید با صرف هزینه‌هایی به مراتب پایین‌تر، منزل خود را چیدمان کنید. فقط کافی است سبک دکوراسیون را انتخاب و سپس وسایل مورد نظرتان را تهیه کنید. علاوه بر این می‌توانید برای تزیین خانه خود از وسایل ساده و مقرون به صرفه‌ مثل شمع و یا گل‌های تازه نیز بهره بگیرید.

منزل کوچک

دکوراسیون مینیمال بهترین انتخاب خانه های کوچک

امروزه سبک دکوراسیون مینیمال طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ چرا که باعث کاهش تمرکز روی وسایل شده و به فضا آرامشی بیشتر می‌بخشد. حال باید بگوییم که چیدمان منزل کوچک بهترین فرصت برای استفاده از سبک مینیمال محسوب می‌شود؛ پس اگر ابعاد منزل شما هم کوچک است زودتر دست به کار شوید.

خانه های کوچک راحت‌تر تمیز می شوند

قطعا می‌توان این مورد را یکی از مهم‌ترین ویژگی چیدمان منزل کوچک دانست. طبیعتا فضاهایی با ابعاد بزرگ به زمان و البته انرژی بیشتری برای تمیز شدن نیاز خواهند داشت. این در حالی است که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان و با صرف انرژی کمتر به تمیز کردن خانه کوچک و دنج خود بپردازید.

چیدمان منزل کوچک

طراحی دکوراسیون خانه کوچک با سلیقه شخصی

قطعا وقتی پا به خانه‌ای خیلی بزرگ می‌گذارید حس می‌کنید که وسایل مانند یک موزه چیدمان شده‌اند. این مورد برای خانه هایی با متراژ پایین صدق نمی‌کند و شما راحت‌تر می‌توانید دکوراسیون منزل کوچک را با سلیقه خود را آنگونه که می‎خواهید طراحی کنید .

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱:۰۲ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۵:۳۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۱۲:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…