تقویت سیستم ایمنی در مقابل کرونا

۳
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مردم با توجه به شرایط موجود در جامعه و شیوع ویروس کرونا، در پی مصرف مکمل‌ها نباشند و از یک رژیم غذایی متنوع که شامل همه گروه‌های غذایی است، پیروی کنند.
بالا بردن سیستم ایمنی
رئیس انجمن تغذیه ایران، با اشاره به وجود ویروس‌ها که به هرحال بیماری زا و مشکلات زیادی ایجاد می کنند به نکاتی در باره تغذیه‌ مناسب در مقابله با ویروس ها اشاره کرده است . میرزای رزاز همچنین در خصوص ضرورت بالا بردن سیستم ایمنی بدن در مقابل کرونا توضیحاتی داده که می توانید در مجله دلتا بخوانید.
وی معتقد است: از گروه ویتامین ها، ویتامین C مقداری که در غذاهای رایج، میوه و سبزیجات استفاده می‌کنیم کافی است. دریافت مکمل اضافه لازم نیست.نگرانی‌هایی در مورد استفاده از ویتامین c وجود دارد که برخی منابع مثل سازمان بهداشت جهانی “WHO” اشاره کرده اند که هنگام ابتلاء به بیماری کرونا مکمل های ویتامین C خیلی کمک کننده نیست و در برخی موارد شاید مضر هم باشد.ولی دریافت ویتامین C از منابع طبیعی مانند میوه و سبزیجات چه قبل و چه بعد از بیماری می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

ویتامین

وی توصیه کرد : مردم باید منابع غذایی را بیش از مکمل ها مصرف کنند. در ایران در خصوص ویتامین D مشکل داریم. استفاده از مکمل ویتامین D هم برای خانم‌ها و در دوران سالمندی حتی برای آقایان نیز توصیه می‌شود. ویتامین D  قابلیت ذخیره شدن در بدن را دارد و به رشد و استحکام استخوان ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می کند که تاثیر ویژه ایی هم بر بالا بردن سیستم ایمنی بدن دارد. این ویتامین همچنین در مقابل بیماری هایی مانند دیابت، ام اس، سرطان، بیماری‌های قلبی و افسردگی که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شوند، از ما محافظت می کند.

به گفته رئیس انجمن تغذیه ایران۸۰ تا ۸۵ درصد مردم به صورت عادی تمام مواد مغذی لازم را از رژیم غذایی متنوع دریافت می کنند و  مکمل‌ها غذایی در شرایط و دوره های خاصی با نظر پزشکان باید مورد استفاده قرار گیرد .

کرونا

او با بیان اینکه  استرس و اضطراب تأثیر مستقیم روی سیستم ایمنی دارد و در شرایطی که فرد استرس و اضطراب داشته باشد عملکرد سیستم ایمنی او دچار اختلال می‌شود تاکید کرد : از فعالیت‌های ورزشی سنگین باید پرهیز شود و ورزش‌های عادی و سبک مثل پیاده روی و انجام دادن فعالیت‌های فیزیکی در منزل توصیه می‌شود بنابراین  پس حفظ آرامش و رعایت نکات و دستورات بهداشتی راهکار اولیه مقابله با کرونا است.

رئیس انجمن تغذیه ایران در باره نقش مردم در مهار این بیماری افزود : نکات بهداشتی و تغذیه ایی باید رعایت شود و از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با این بیماری،”ویروس کرونا برای ادامه حیات به چه چیزی نیازمند است؟“را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  3. بزرگی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۵۸ ب٫ظ

    خیلی خوب و مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…